برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد اجرا و مورد ارزیابی قرار گیرد
کد خبر: 3681349
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد اجرا و مورد ارزیابی قرار گیرد

گروه فرهنگی: کارشناس دینی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: باید برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد اجرا و مورد ارزیابی قرار گیرد و برنامه های فرهنگی که متناسب با روحیات جوانان باشد برگزار گردد تا جوانان احساس نیاز نموده و برای استفاده از آن برنامه ها در مساجد حضور یابند.

حجت الاسلام بهنام لطفی، کارشناس دینی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در رابطه با علل کمرنگ شدن حضور جوانان در مساجد تصریح کرد: مسجد همانطور که در قرآن و فرهنگ دینی ما ذکر شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همان خاطر در احکام دینی و معارف اسلامی برای حضور در آن شرایط خاصی ذکر شده است.
وی ادامه داد: آنچه امروزه به عنوان آسیب ها می توان در این مرکز عبادی فرهنگی قلمداد نمود به حضور کمرنگ جوانان می توان اشاره کرد.
لطفی افزود: در مرحله نخست می توان این آسیب ها را در چند بخش ذکر کرد که در قسمت اول می توان به مدیریت مسجد اشاره نمود که باید در انتخاب افراد نهایت دقت را نمود.
کارشناس دینی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه مدیران مساجد باید افرادی باشند که خودشان اهل مسجد باشند، افزود: اگر مدیری اهل مسجد باشد می تواند دیگران را هم با اعمال و رفتار وکردار خود به مساجد جذب نماید.
وی یادآور شد: حضور عامه مردم در مساجد بیشتر در ماه محرم است که در غیر این ایام استقبال آنچنانی مشاهده نمی گردد.
لطفی تصریح کرد: هچنین علاوه بر مدیریت مساجد باید برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد اجرا و مورد ارزیابی قرار گیرد و برنامه های فرهنگی که متناسب با روحیات جوانان باشد برگزار گردد تا جوانان احساس نیاز نموده و برای استفاده از آن برنامه ها در مساجد حضور یابند.

captcha