تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور ضروری است
کد خبر: 3681357
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
آیت الله عاملی:

تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور ضروری است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: حوادث اخیر با تدبیر مضاعف مسئولان قابل دفع بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، روز گذشته 22 دی ماه در خطبه های نمازجمعه شهر اردبیل تصریح کرد: حضور حماسی مردم در صحنه در حوادث اخیر مسئولیت مسئولان را مضاعف کرده است، در این خصوص مبادا مسئولین به اشتباه بیفتد.
وی با تاکید بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسئولین در سطح کلان مدیریتی کشور اظهار کرد: حوادث اخیر با تدبیر مضاعف مسئولان قابل دفع بود و کشور متحمل ضربه دشمن و زیان حیثیتی نمی شد و حضور سیل آسای ملت در صحنه که مصداق عین آتش به اختیار بود در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهداء و آرمانهای انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسؤولین نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.
آیت الله عاملی با اشاره به اینکه بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی بود از دولت و دستگاه قضایی خواست در خصوص صاحبان آنها و اقدامات صورت گرفته با آنها شفاف سازی بکنند.
وی اظهار کرد: این مجرمین با مستأصل کردن هزاران خانواده و بهم ریختن اوضاع کشور و ضرر حیثیتی به کشور و شکستن غرور بین المللی ملت قطعا مفسد فی الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آنها شود و بانک مرکزی که قصور در نظارت داشت، مثل آنها مستحق شدیدترین عقوبت است اما باز مأموریت ریاست آن تمدید شده است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در خصوص حذف یارانه اگر پایه حقوقی مشخص می شد، موجب رفع نگرانی می گردید و بهتر از اعلان حذف فله ای بود. در خصوص نرخ بنزین، اعاده کارت سوخت و تامین نیاز متعارف ملت و آزاد گذاشتن قیمت مازاد بر نیاز متعارف، هم التهاب درست نمی کرد و هم جلوی قاچاق بنزین را که در مرزهای غربی، شرقی و جنوبی صورت می گیرد، برطرف می کرد. توجیه اذهان و افکار عمومی در خصوص علت و فرجام تصاعد مصرف بنزین برای مردم ضروری بود که متاسفانه صورت نگرفت.
وی افزود: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده است و سطح مصرف را به 80 میلیون لیتر در روز رسانده و در نتیجه نه تولید پالایشگاه ها، نه پتروشیمی ها و نه واردات بنزین جوابگوی مصرف نیست و در آینده باید کل نفت استحصالی به بنزین تبدیل شود و صادرات نفت به کلی تعطیل گردد اما ممانعت از این فاجعه مستلزم گرانی بنزین برای خود ملت نیست و اعاده کارت سوخت و تضمین مصرف متعارف، بهترین راه برای مهار مصرف بود.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها افتتاح فرودگاه پارس آباد را به اهالی منطقه تبریک گفت و از مسئولین خواست در استمرار پرواز تلاش نمایند.
وی همچنین از اتمام ابنیه فنی جاده درّام - کلور در جنوب استان تا یک سال اخیر و از افزایش بودجه این راه در سال آینده که تا سقف 12 میلیارد ارتقاء یافته خبر داد و گفت: مدیریت استان قول داده است که تا دو سال و نیم این جاده را بازگشایی نماید.

captcha