به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجتالاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه 22 دیماه در خطبههای نماز جمعه قیدار اظهار کرد: زکات وسيلهاى براى طهارت مادى و معنوى است.
وی با اشاره به اینکه پیوند عمیقی بین زکات و نماز وجود دارد این پیوستگی در ادیان دیگر هم وجود داشته است و اختصاص به اسلام ندارد، تصریح کرد: در بخشی از آیه 31 سوره مبارکه مریم، حضرت عیسی در گهواره میفرماید:«وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ».
حجتالاسلام موسوی تاکید کرد: در تفسير على بن ابراهيم منسوب به امام حسن عسكرى (ع) روايتى جامع و كامل در اين موضوع آمده است كه ترجمه آن بدین شرح است: پيامبر اکرم (ص) درباره زکات فرمود: هر كس زكات [مال خود] را به مستحق بدهد و نماز را با حدود و شرايطش به جا آورد و به اين دو (نماز و زكات) چيزى از گناهان كه آن دو را باطل كند، ملحق نكند، در روز قيامت در حالى وارد محشر مىشود كه تمام حاضرين در عرصات قيامت به حال او غبطه مىخورند تا اين كه نسيم بهشتى او را تا بالاترين غرفهها و تالارهاى بهشت، به محضر محمد و خاندان طيبين و طاهرين آن حضرت - كه اين شخص آنها را دوست مىداشته - بالا مىبرد.
وی افزود: هر كس كه نسبت به زكات مالش بخل بورزد و [لى] نمازش را به جا آورد، نمازش نگاه داشته مىشود و به آسمان نمىرود تا وقتى كه زكات مالش بيايد، پس اگر زكات را داد، آن زكات، به صورت راهوارترين اسبها براى حمل نمازش در مىآيد و نماز را تا ساق عرش با خود مىبرد و حمل مىكند؛ پس خداوند عزوجل [خطاب به آن شخص] مىفرمايد: در بهشت [با اين مركب] سير كن و تا روز قيامت در آن بتاز پس تا هر كجا كه تاختن تو به آن منتهى شد، همه آن و راست و چپ آن براى توست؛ پس آن اسب شروع به تاختن مىكند به طورى كه در هر روز در يك چشم به هم زدن با هر پَرش و جهش مسافت يك سال را طى مىكند تا اين كه به جايى كه خداوند تعالى مىخواهد منتهى مىشود.
امام جمعه قیدار در پایان با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام گفت: پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: «خداوند عزوجل نماز كسى را كه زكات ندهد قبول نمىكند تا وقتى كه ميان آن دو جمع كند؛ زيرا خداوند آن دو را جمع كرده است، پس ميان آن دو جدايى نیاندازيد».