زکات وسيله‏‌اى براى طهارت مادى و معنوى است
کد خبر: 3681370
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
موسوی:

زکات وسيله‏‌اى براى طهارت مادى و معنوى است

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: زکات وسيله‏‌اى براى طهارت مادى و معنوى است و پیوند عمیقی بین زکات و نماز وجود دارد این پیوستگی در ادیان دیگر هم وجود داشته است و اختصاص به اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه 22 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: زکات وسيله‏‌اى براى طهارت مادى و معنوى است.
 
وی با اشاره به اینکه پیوند عمیقی بین زکات و نماز وجود دارد این پیوستگی در ادیان دیگر هم وجود داشته است و اختصاص به اسلام ندارد، تصریح کرد: در بخشی از آیه 31 سوره مبارکه مریم، حضرت عیسی در گهواره می‌فرماید:«وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ».
 
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: در تفسير على بن ابراهيم منسوب به امام حسن عسكرى‏ (ع) روايتى جامع و كامل در اين موضوع آمده است كه ترجمه آن بدین شرح است: پيامبر اکرم (ص) درباره زکات فرمود: هر كس زكات [مال خود] را به مستحق بدهد و نماز را با حدود و شرايطش به جا آورد و به اين دو (نماز و زكات) چيزى از گناهان كه آن دو را باطل كند، ملحق نكند، در روز قيامت در حالى وارد محشر مى‏شود كه تمام حاضرين در عرصات قيامت به حال او غبطه مى‏‌خورند تا اين كه نسيم بهشتى او را تا بالاترين غرفه‌‏ها و تالارهاى بهشت، به محضر محمد و خاندان طيبين و طاهرين آن حضرت - كه اين شخص آنها را دوست مى‏‌داشته - بالا مى‌‏برد.
 
وی افزود: هر كس كه نسبت به زكات مالش بخل بورزد و [لى‏] نمازش را به جا آورد، نمازش نگاه داشته مى‏شود و به آسمان نمى‏‌رود تا وقتى كه زكات مالش بيايد، پس اگر زكات را داد، آن زكات، به صورت راهوارترين اسب‌ها براى حمل نمازش در مى‏‌آيد و نماز را تا ساق عرش با خود مى‏برد و حمل مى‌‏كند؛ پس خداوند عزوجل [خطاب به آن شخص‏] مى‏فرمايد: در بهشت [با اين مركب‏] سير كن و تا روز قيامت در آن بتاز پس تا هر كجا كه تاختن تو به آن منتهى شد، همه آن و راست و چپ آن براى توست؛ پس آن اسب شروع به تاختن مى‌‏كند به طورى كه در هر روز در يك چشم به هم زدن با هر پَرش و جهش مسافت يك سال را طى مى‏‌كند تا اين كه به جايى كه خداوند تعالى مى‏‌خواهد منتهى مى‏‌شود.
 
امام جمعه قیدار در پایان با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام گفت: پيامبر اكرم‏ صلى الله عليه وآله‏ فرمود: «خداوند عزوجل نماز كسى را كه زكات ندهد قبول نمى‏‌كند تا وقتى كه ميان آن دو جمع كند؛ زيرا خداوند آن دو را جمع كرده است، پس ميان آن دو جدايى نیاندازيد».
captcha