حجت‌الاسلام مظاهری مروج قرآن بود
کد خبر: 3681388
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

حجت‌الاسلام مظاهری مروج قرآن بود

گروه معارف: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری عمر شریف خود را صرف ترویج معارف قرآن و تأسیس مؤسسات خیریه برای بیماران و افراد نیازمند کرده و منشأ خیر و برکت بسیار بودند.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با معرفی حجت‌الاسلام مظاهری به عنوان روحانی بامحبت، دلسوز و مروج قرآن، اظهار کرد: ایشان اگرچه از وعاظ اصفهان بودند، ولی خود را به سخنرانی در جلسات مذهبی محدود نکردند، بلکه با استفاده از فرصت طلایی منابر، به ترویج قرآن پرداختند.
وی افزود: تأسیس مؤسسه دارالقرآن الکریم اصفهان مرهون تلاش‌ها و زحمات ایشان و برخی از خیرین نظیر آقای یراقی و فرزندشان و نیز علمایی همچون آیت‌الله امامی، آیت‌الله سید اسماعیل هاشمی و آیت‌الله زاهد نجفی است و اکنون به برکت این مؤسسه، هشت مدرسه قرآنی، یک دانشگاه قرآنی و ده‌ها شعبه قرآن‌آموزی در سراسر استان وجود دارد.
حجت‌الاسلام گرجی تصریح کرد: حجت‌الاسلام مظاهری عمر مفیدی داشتند و از لحظات عمر خود به خوبی استفاده کردند. ایشان استقبال مردم از مباحث دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد مثبت مسئولان نسبت به این‌گونه مباحث را مغتنم شمردند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، کارهایی نظیر تأسیس و تقویت انجمن مددکاری امام زمان(عج) مربوط به ایتام، مؤسسه ابابصیر برای نابینایان و مؤسساتی مخصوص بیماران سرطانی و مبتلایان به بیماری ام اس در کارنامه حجت‌الاسلام مظاهری ثبت شده است.
وی خاطر نشان کرد: ایشان از برکت دعاهای شب‌های ماه مبارک رمضان که مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود به آن اشاره کردند، استفاده کرده و هر کجا قدم می‌گذاشتند، منشأ خیر و برکت بودند. اکنون فرزندان و بیت مکرم ایشان نیز ادامه‌دهنده همان راه هستند که برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

captcha