بازخوانی وصیت‌نامه شهید علی جودکی
کد خبر: 3681418
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

بازخوانی وصیت‌نامه شهید علی جودکی

گروه اجتماعی: شهید علی جودکی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «خدایا مگر این بدن ساخته شده است كه در آخر بی‌جان شود پس چرا در راه تو قطعه‌قطعه نگردد؟ خدایا اگر در راه توست و دور از هرگونه ریاست و مملو از خلوص است راضی هستم با این‌گونه جا‌ن باختن. خدایا! از تو طلب بخشش گناهان را دارم خدایا اگر بر دشمن غلبه كردیم ما را از هرگونه زورگویی و خودخواهی به دور دار و اگر آن‌ها را بر ما غالب گرداندی شهادت را نصیب ما بگردان».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شهید علی جودكی در سال 1347 در روستای اسلام‌آباد از توابع شهرستان پلدختر در خانواده‌ای مذهبی و متعهد به اسلام و انقلاب دیده به جهان گشود.وی فردی بسیار مهربان و متواضع و خوش‌برخورد بود وی بسیار مورد احترام مردم روستای محل سكونتش واقع می‌شد و از حُسن شهرت خوبی برخوردار بود.
شهید چون عشق به ائمه معصومین(ع) را داشت همواره سرپرستی هیئت‌های سینه‌زنی ماه محرم هر سال در روستا اسلام‌آباد را به عهده داشت.
شهید جودکی عاشق امام خمینی(ره) بود و همواره گوش به فرمان امام( ره) بود وی شیفته شهادت بود.شهید دوران ابتدایی تا دبیرستان را در زادگاهش با موفقیت به پایان رسانید و پس از اخذ مدرك دیپلم با شركت در آزمون تربیت معلم توانست با كسب رتبه‌ای بالا وارد تربیت معلم طباطبایی شود.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران این شهید بزرگوار به‌طور داوطلبانه عازم جبهه‌های جق علیه باطل شد و به‌طور فعالانه به مبارزه علیه آن‌ها می‌پرداخت.
با توجه به این‌كه شهید قبل از شهادتش از ناحیه پا به سختی مجروح گردیده بود اما پس از بهبودی نسبی عازم جبهه گردید.
وی نیز به مانند دیگر عزیزان همرزمش در عملیات شاخ‌شمیران شركت کرد و پس از رشادت‌های زیادی كه داشت به شهادت رسید.
نامه شهید علی جودكی به برادرش
خدمت برادرم مریدعلی جودكی سلام علیكم
ضمن تقدیم عرض سلام و سلامتی شما را از درگاه خداوند منان خواهان و خواستارم و امیدوارم كه همیشه شاد و خرم باشد و هیچ‌گونه ناراحتی در بین اوقات شیرین شما رخ ندهد و در تمام مراحل زندگی روزمره خود موفق و مؤید و پیروز باشی.
باری برادرجان اگر جویای خالی برادر حقیرت علی جودكی را خواسته باشی و الحمدالله سلامتی برقرار است و عمری به دعاگوی شما و تمام خانواده و اقوام و خویشان هستیم باری برادر گرامیم هیچ ناراحتی نداریم جز دوری و دیدار شما عزیزان كه امید است با این نامه از حال شما جویا شوم حال ما در باختران هستیم حالمان هم خوب است و ما در تیپ 23 هوایی لرستان در حال آموزش پدافند هستیم و در پایان آموزشی ما را تقسیم می‌كنند و به ما مرخصی می‌دهند شاید ما را به مرز ایران و عراق در جنوب ببرند دیگر عرضی ندارم خداحافظ شما باشد.
وصیت‌نامه شهید علی جودكی
با درود فراوان به رهبرم امام خمینی وصیت‌نامه‌ام را آغاز می‌كنم آنچه را می‌نویسم با یقین به راهم و حضور قلبی است راهی را انتخاب كرده‌ام كه ان شاءالله فی سبیل‌الله باشد و راهی است كه تمامی
مستضعفین برای برچیدن ظلم‌ها و تجاوزات باید این راه را بپیمایند.
مادر عزیزم من می‌دانم در طول زندگی خود همواره باعث زحمت شما شده‌ام و من می‌دانم كه شما چه حق بزرگی برگردن من دارید اما من نتوانستم كه جبران آن زحمات و مشقات شما را بنمایم و امیدوارم كه از همه تقصیرهای بنده بگذرید و مرا ببخشید و شما باید افتخار كنید كه لیاقت بزرگ کردن فرزندی را داشتید كه جان خود را در راه خدا و در راه دین خدا فدا كرد.
در مرگ من اگر خواستید گریه كنید به یاد كربلا و به یاد امام و یارانش گریه كنید من از شما می‌خواهم كه بعد از شهادت من نگذارید احدی لباس مشكی بپوشد و از كلیه اقوام و دوستان می‌خواهم اگر از این‌جانب ناراحتی داشته‌اند مرا عفو نمایند و از ملت قهرمان ایران در خواست می‌كنم كه همیشه گوش به فرمان امام بزرگوارمان باشید و از فرامین روح‌بخش او پیروی كنند و خدایا مگر این بدن ساخته شده است كه در آخر بی‌جان شود پس چرا در راه تو قطعه‌قطعه نگردد؟ خدایا اگر در راه توست و دور از هرگونه ریاست و مملو از خلوص است راضی هستم با این‌گونه جا‌ن باختن. خدایا! از تو طلب بخشش گناهان را دارم خدایا اگر بر دشمن غلبه كردیم ما را از هرگونه زورگویی و خودخواهی به دور دار و اگر آن‌ها را بر ما غالب گرداندی شهادت را نصیب ما بگردان.
خاطراتی از شهید جودكی به نقل از خانواده
بهترین خاطره‌ای كه از ایشان قبل از رفتن به جبهه دارم این است كه با توجه به این‌كه وی در روستا زندگی می‌كرد و روستا نیز فاقد مسجد بود شهید در ماه مبارك رمضان فعالیت‌های چشم‌گیری انجام می‌داد و به‌طوری كه شهید جهت این‌كه اذان به‌موقع و سحر و افطار مردم پخش شود كسی صبح‌ها خواب نماند به بخشداری رفت جهت دریافت رادیو ضبط مراجعه كرد كه با پیگیری فراوان كه شهید انجام داد موفق به دریافت آنها شد و بعد از بازگشت به خانه آن‌ها را در بالای پشت‌بام منزل شخصی خود نصب كرد و هر روز صبح و ظهر و مغرب اذان از آن پخش می‌شد تا مردم در وقت خود فرایض دنی را انجام دهند.همچنین در ایام عاشورا نیز شهید جز اولین افرادی بود كه به فكر درست كردن تكیه و برگزاری عزاداری می‌افتاد.

captcha