برگزاری برنامه‌های دهه فجر در بیش از 5هزار مدرسه آذربایجان غربی
کد خبر: 3681455
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

برگزاری برنامه‌های دهه فجر در بیش از 5هزار مدرسه آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در بیش از 5هزار مدرسه استان برگزار می شود.

قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی سال 1396 کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی در مناطق 24 گانه استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی در مجموع بیش از 150 برنامه را شامل می شود، افزود: ستادهای دهه فجر و کارگروه های فرهنگیان و دانش‌آموزی در سطح نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌وپرورش تشکیل شده است.

وی ادامه داد: آیین زنگ انقلاب اسلامی با عنوان «گلبانگ انقلاب» در سراسر مدارس استان همزمان با سراسر کشور رأس ساعت 09:33 لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن‌ماه و اجرای نمادین آن توسط یکی از نواحی آموزش ‌و پرورش شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.

قاسمی، با بیان اینکه مسئولان و کارشناسان با موضوع آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی ایران در مدارس سخنرانی خواهند کرد؛ افزود: نشست‌های تربیت سیاسی اجتماعی با حضور دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه دختر و پسر در سراسر استان در طول دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول از برگزاری آیین «میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی مزار شهدا» در روز پنج شنبه 19 بهمن خبر داد و گفت: دیدار و تجلیل از خانوادۀ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به تعداد 143 نفر از شهدای فرهنگی استان در دستور کار قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: حضور پرشور و گستردۀ قشر عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن پایان بخش برنامه های این دهه خواهد بود.

به گفته قاسمی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در مدارس دخترانه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و اجرای نقاشی همگانی دیواری با مشارکت دانش‌آموزان ابتدایی از دیگر برنامه های این دهه است.

 

captcha