حذف برنامه‌های قرآنی به دلیل کمبود بودجه
کد خبر: 3681466
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

حذف برنامه‌های قرآنی به دلیل کمبود بودجه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه چند سالی است که بودجه قرآنی صفر است، گفت: با توجه به این موضوع، جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در استان خوزستان با کمک دستگاه‌های مختلف و خیران برگزار می‌شود. بسیاری از برنامه‌های قرآنی به دلیل همین کمبود بودجه حذف شده است.

علی بلام، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به وضعیت بودجه قرآنی اظهار کرد: متأسفانه اعتبارات قرآنی صفر است و هیچ بودجه‌ای طی دو، سه سال گذشته برای ما نیامده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود بودجه قرآنی، جشنواره قرآن، عترت و نماز در استان خوزستان با کمک دستگاه‌های مختلف مثل استانداری، فرمانداری،‌ شورای شهر، شهرداری‌، منطقه آزاد اروند و خیران برگزار می‌شود. امسال هم مرحله قطبی جشنواره قرآن دانش‌آموزان به صورت مشارکتی در شاوور، مسجدسلیمان و رامشیر برگزار خواهد شد.

بلاسم اضافه کرد: در برگزاری جشنواره قرآن دانش‌آموزی همواره تأکید را بر مدیریت هزینه گذاشته‌ایم و فشاری هم بر مناطق وارد نمی‌کنیم. درست است که انتظار داریم جشنواره قرآن کیفی برگزار شود، اما کیفی برگزارشدن با اسراف متفاوت است. موضوع عمده جشنواره قرآن پذیرایی و تهیه غذا است که برای مدیریت هزینه سفارش از بیرون را حذف کرده‌ایم و غذا به صورت هیئتی پخت می‌شود. همچنین از ظرفیت مدارس به منظور آماده‌سازی فضای قرآنی شهر و مدارس استفاده می‌شود. همچنین تامین هدایای عمومی دانش‌آموزان را به صورت  اختیاری و در حد توان مناطق برعهده خودشان گذاشته‌ایم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان عنوان کرد: هر منطقه‌ای که بخواهد جشنواره قرآن را برگزار کند رقمی بین 70، 80 تا 100 میلیون تومان هزینه دارد؛ البته معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان هم کمک‌ها مالی را به مناطق می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که کمبود بودجه چه تاثیری بر اجرای برنامه‌های قرآنی گذاشته است، عنوان کرد: به دلیل ضعف بودجه تعدادی از برنامه‌‌های قرآنی همچون کارگاه‌های تربیت داوری و تربیت مربی برای همکاران را لغو کرده‌ایم. پیش از این ما هر ساله قاریان بین‌المللی را دعوت کرده و با حضور آنها محفل انس با قرآن برگزار می‌کردیم اما به دلیل کمبود بودجه این بخش از برنامه‌ها را به مناطق سپرده‌ایم تا به صلاح‌دید خودشان آن را برگزار کنند.

captcha