فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3681469
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

فضای مجازی؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بر استفاده از فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و گسترش آموزه‌های دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی بتوانیم فرهنگ اسلامی را در فضای مجازی اشاعه دهیم، گفت: امروز دشمنان نظام و اسلام با بهره‌گیری از اینترنت و کانال‌های خبری هجمه فرهنگی گسترده‌ای به راه انداخته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و غیره قوانینی برای محدودیت استفاده شهروندان از اینترنت و تلگرام وضع می‌شود تا به امنیت عمومی و فردی آن‌ها آسیبی وارد نشود، گفت: باید فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت و کانال‌های موجود در این فضا به آحاد مردم و مسئولان آموزش داده شود، نباید این‌ها ابزاری برای زیر سوال بردن ارزش‌های نظام اسلامی باشد.
مسعودی گفت: توجه به معیشت مردم و تلاش برای رفع معضلات اقتصادی یکی از وظایف اصلی مسئولان اجرایی است زیرا این مردم غیرت خود را در حمایت از نظام و ولایت بارها نشان داده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: نظام اسلامی نظامی است که در آن حمایت از مستضعفان باید سرلوحه برنامه‌های مسئولان قرار گیرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این مسئله تأکید داشته‌اند.
وی ادامه داد: باید از اینترنت و کانال‌های موجود در این فضا به منظور توسعه و ترویج آموزه‌های دینی و معنوی در جامعه اسلامی بهره کامل را ببریم و نگذاریم که دشمنان نظام و اسلام افکار جوانان و مردم را نسبت به ارزش‌های نظام و مسئولان خدشه‌دار کند.
این مسئول بیان کرد: تبلیغات اسلامی با برگزاری دوره‌های متنوع و جذاب آموزشی در حوزه اینترنت و فضای مجازی ویژه فعالان فرهنگی و اقشار تاثیرگذار نقش مهمی را در راستای استفاده بهینه از این کانال انتقال فرهنگ ایفا کرده است.

captcha