رفتارهای ترامپ سبب بهبود نگرش‌ها نسبت به مسلمانان شده
کد خبر: 3681501
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
تحقیقات جدید نشان داد:

رفتارهای ترامپ سبب بهبود نگرش‌ها نسبت به مسلمانان شده

گروه بین‌الملل: دستور منع مهاجرت مسلمانان به آمریکا و اظهارات ضداسلامی ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی و بعد از پیروزی در انتخابات، سبب بهبود نگرش مردم آمریکا به مسلمانان شده است.

اقدامات ترامپ سبب بهبود نگرش‌ها نسبت به مسلمانان شده استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری VOX؛ اعلام دستور سال گذشته ترامپ مبنی بر منع ورود مسلمانان شش کشور اسلامی، منتقدان را نگران موج جدید اسلام‌هراسی در سراسر آمریکا و شدت گرفتن احساسا ضداسلامی کرد که سنگ‌بنای کمپین انتخاباتی ترامپ بود.

گرچه دستور منع مسلمانان و اظهارات ضداسلامی ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا جنبه‌ای رسمی‌تر به نژادپرستی و اسلام‌ستیزی داد و موج جدیدی از حملات ناشی از اسلام‌هراسی ایجاد شد، به گونه‌ای شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی سال 2017 را یکی از بدترین سال‌ها برای مسلمانان آمریکا توصیف کرد.

اما تحقیقاتی که هفته گذشته از سوی نشریه «رفتار سیاسی» منتشر شد نشان می‌دهد که این اقدامات ترامپ روی دیگری نیز دارد و آن اینکه نگرش افکار عمومی نسبت به مسلمانان بهبود یافته است.

بنابر تحقیقات گروهی از اندیشمندان سیاسی از دانشگاه‌های کالیفرنیا، میشیگان و دلاور، افکار عمومی که این اقدامات ترامپ را مغایر با «ارزش‌های آمریکایی» می‌داند، به مرور نگرش خود را نسبت به مسلمانان تغییر داده و اگرچه در ابتدا نسبت به منع مسلمانان بی‌تفاوت بودند اما اکنون دیدگاهی مخالف آن دارند.

این تیم تحقیقاتی چنین تغییر نگرشی را بسیار کمیاب توصیف می‌کنند و دلیل آن را مغایرت این اقدامات با ارزش‌های ملی‌گرایان آمریکایی اعم از آزادی و مهمان‌نوازی عنوان می‌کنند/.

captcha