کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است
کد خبر: 3681543
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است، گفت: هیچ تمدنی بدون کتاب نمی‌تواند شکل بگیرد و دوام داشته باشد، به همین منظور باید بیش از پیش به کتاب توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در مراسمی ویژه تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز استان کردستان با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور اظهار کرد: خوشبختانه خیرین با ورود خود به بسیاری از عرصه ها به ویژه مدرسه سازی و بهداشت و درمان سبب تحول و تا حدودی رفع کاستی ها شده اند.
وی نقش خیرین را در هر جامعه ای بسیار ارزنده و مهم ارزیابی کرد و افزود: بدون شک حمایت این قشر از کتابخانه های عمومی نیز منشاء خیر و برکت برای این بخش فرهنگی خواهد بود.
احمدی با بیان اینکه کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است، بیان کرد: هیچ تمدنی بدون کتاب نمی‌تواند شکل بگیرد و دوام داشته باشد، به همین منظور باید بیش از پیش به کتاب توجه کنیم.
احمدی با اشاره به اینکه توجه خیرین به حوزه کتاب با راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان کردستان بیشتر شده است، اعلام کرد: امیدواریم بیش از پیش شاهد ارتقای شاخص های کتابخانه ای و در نتیجه توسعه فرهنگی استان باشیم.
وی بیان کرد: امروزه با توجه به پیشرفت دانش های بشری و نیاز نسل جوان به تحقیقات و پژوهش‌های علمی، توسعه فضاهای کتابخانه‌ای بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز به منظور جذب، ساماندهی منابع، امکانات و جلب مشارکت های مردمی در امر کتابخانه سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: نقش خیرین در توسعه کشور نقشی بی بدیل است و حمایت خیرین از کتابخانه های عمومی نیز همانند حوزه های مدرسه سازی و بهداشت و درمان می تواند تحولی عظیم در این بخش فرهنگی ایجاد کند.
احمدی در پایان یادآور شد: تاکنون دو جشنواره ویژه خیرین کتابخانه ساز در استان برگزار شده و سومین جشنواره نیز در تابستان سال آینده برگزار می شود.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از 20 خیر فعال و حامی کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان تجلیل شد.

captcha