نگاهی گذرا به برنامه‌های قرآنی کبودرآهنگ
کد خبر: 3681579
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
سلسله گفت‌وگوهای ایکنا با ادارات قرآنی/6

نگاهی گذرا به برنامه‌های قرآنی کبودرآهنگ

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: این مجموعه در 9 ماه اخیر برنامه‌های اجرایی بسیاری داشته است.

مجتبی آزادی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه در 9 ماه اخیر برنامه‌های اجرایی بسیاری داشته است.
وی افزود: طرح «با قرآن در اعتکاف»، آموزش تجوید الصلاه، برگزاری جلسه انجمن اساتید، مربیان و فعالان قرآن در سه دوره، مراسم انس با قرآن در ماه رمضان در مساجد، حسینه ‌ها و پارک وفضا‌های باز شهرستان، اجرای طرح 1451 و آزمون ورودی استعداد‌های قرآنی از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری بوده است.
آزادی اضافه کرد: اعزام مربیان قرآن به استان جهت شرکت در کارگاه آموزش سبک زندگی قرآنی، آموزش قرآن در 4 هیئت مذهبی شاخص شهرستان و ثبت نام دوره تربیت معلم قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، پیش دبستانی، ترجمه و مفاهیم، تجوید و حفظ از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه است.
کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی کبودراهنگ ادامه داد: برگزاری مسابقه قرآن در تابستان سال جاری با حضور 250 شرکت کننده، برگزاری کرسی تلاوت با حضور قاری ممتاز استانی و توزیع 230 جلد قرآن کریم به مراکز قرآنی و مناطق محروم شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره است.
وی عنوان کرد: برگزاری محفل انسی با قرآن با نام«قرآن و امام حسین(ع)» در ماه محرم، دوره تفسیری زندگی با قرآن با حضور 150 نفر از فعالان قرآنی شهرستان، اعزام فعالان قرآنی به کارگاه‌های آموزشی مهدویت در قرآن و پاسخ به شبهات قرآنی در مرکز استان از فعالیت‌های دیگر اداره قرآن کبودرآهنگ است.
آزادی با بیان اینکه 4 موسسه و 15 خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان فعال است اظهار کرد: حمایت از جلسات خانگی قرآن، تبلیغات و ثبت‌نام مسابقه قرآن صاعد 1، اعزام مدیران خانه‌های قرآن روستایی کبودراهنگ به کارگاه آموزشی مدیران در مرکز استان و اعزام قاریان قرآن به آزمون ورودی تربیت داور در مرکز استان از برنامه‌های دیگری است که در 9 ماه اخیر انجام شده است.
کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ یادآور شد: برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در 4 رشته خوشنویسی، نقاشی، حفظ و مفاهیم قرآنی، آموزش زیباخوانی نماز در 6 مسجد و برگزاری 6 محفل انس با قرآن کریم از جمله برنامه‌های این مجموعه برای دهه فجر امسال است.

 

captcha