اجرای طرح «۱۴۵۲» با محوریت یکی از سوره‌های مفصلات
کد خبر: 3681638
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

اجرای طرح «۱۴۵۲» با محوریت یکی از سوره‌های مفصلات

گروه فعالیت‌های قرآنی: پنجمین جلسه شورای اندیشه‌ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور اعضای شورا در ساختمان این شبکه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما؛ پنجمین جلسه شورای اندیشه‌ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین محمدزاده، رئیس بکه قرآن و معارف سیما، حجج‌اسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی و محسن عرفاتی، سیدعلی سرابی و سعید مقیسه و عبدالکریم خیامی در این شبکه برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدزاده، رئیس شورای اندیشه‌ورزی شبکه قرآن و معارف سیما ضمن خیرمقدم به فقهی‌زاده، معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح‌های فراگیر قرآنی از ۱۴۴۱ تا ۱۴۵۱ پرداخت.

وی گفت: این طرح از ۱۱ سال پیش با عنوان ۱۴۴۱ آغاز شد و ماه رمضان و تابستان امسال تحت عنوان بشارت ۱۴۵۱ با محوریت ۲ سوره ملک و واقعه به اجرا درآمد که با استقبال قابل توجه‌ای از سوی مخاطبان روبرو شد.

همچنین محمدزاده گزارشی از چگونگی تشکیل شورای اندیشه‌ورزی و کارکرد آن به معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد.

در این جلسه بررسی‌ها درباره سوره محوری طرح قرآنی ۱۴۵۲ ادامه یافت که مقرر شد یکی از سوره‌های مفصلات به عنوان محور این طرح ملی و قرآنی باشد و در نشستی خبری با حضور اهالی رسانه نام آن سوره اعلام شود.

ارائه گزارش بررسی برنامه رصد توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون سابق قرآن و عترت وزارت از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد.

همچنین در این جلسه پیشنهادهای مؤثر جهت حضور گسترده تر شبکه قرآن و معارف سیما در فضای مجازی که توسط سعید مقیسه مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.

مریم علئی

captcha