منويات رهبري در ساخت و ساز و بازسازي مناطق زلزله‌زده مؤثر است
کد خبر: 3681665
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
سلطاني:

منويات رهبري در ساخت و ساز و بازسازي مناطق زلزله‌زده مؤثر است

گروه اجتماعي: مديرکل بنياد مسکن استان کرمان گفت: منويات مقام معظم رهبري، تلاش دولت، سپاه و بسيج و... در امر ساخت و ساز و بازسازي مناطق زلزله‌زده مؤثر است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، علي‌اکبر سلطاني، مديرکل بنياد مسکن استان کرمان دیروز یکشنبه، 23 دی در جمع مردم زلزله‌زده اين شهرستان گفت: همکاران تلاش کردند تا جهادي عمل کنند لذا از نخستين لحظات زلزله در کوهبنان بنياد در جمع مردم شهرستان حاضر شدند تا ارائه خدمات کنند.
وي افزود: مشارکت و همراهي مردم بر سرعت ساخت و ساز خواهد افزود، البته منويات مقام معظم رهبري، تلاش دولت، سپاه و بسيج و... در امر ساخت و ساز و بازسازي مناطق زلزله‌زده مؤثر است.
مديرکل بنياد مسکن استان کرمان بيان کرد: ميزان تسهيلات مشخص شده و کارهاي آواربرداري و توزيع کانکس در حال انجام است از نخستين روز زلزله کار آواربرداري در شهرستان انجام شده گرچه شرايط جوي نامساعد است اما کار تعطيل نخواهد شد.
سلطاني اظهارکرد: بايد تلاش شود تا کوهبنان دوباره بهتر از قبل ساخته شود البته آواربرداري به‌صورت رايگان انجام مي‌شود گرچه زمان‌بر است البته بايد تلاش شود خانه‌هاي در معرض خطر ابتدا آواربرداري شوند.
ويتصريح کرد: بازسازي در دهستان جور و شهر کوهبنان بايد با استفاده از تسهيلات هر چه زودتر با جديت اجرايي شود لذا مردم به بانک‌ها و ستاد بازسازي شهرستان مراجعه و نسبت به جذب تسهيلات اقدام کنند.
سلطاني تأکيد کرد: همان تسهيلات کرمانشاه براي شهرستان کوهبنان در نظر گرفته شود و سود بانک‌ها چهار و پنج درصدي است، بانک‌هاي عامل مشخص شدند و آماده تشکيل پرونده مردم زلزله‌زده هستند.

captcha