تاريخ شهدا را تا ابد زنده نگه داريم
کد خبر: 3681669
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
رزم‌‌حسيني:

تاريخ شهدا را تا ابد زنده نگه داريم

گروه سياست و اقتصاد: استاندار کرمان با تأکيد بر اينکه بايد تاريخ شهدا را تا ابد زنده نگه داريم، گفت: جامعه کنوني ما دچار خلأهايي شده است که مي‌توانيم با معرفي شهدا و ويژگي‌هاي آن‌ها از جمله از‌خودگذشتگي، شجاعت، اخلاص و شرافتمندي آن را نجات دهيم.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، عليرضا رزم‌‌حسيني، استاندار کرمان دیروز یکشنبه، 23 دی در نخستين نشست برنامه‌ريزي کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهيد استان کرمان، اين استان را در برگزاري بزرگداشت براي شهدا پيشگام دانست و گفت: لشکر کرمان در سال‌هاي جنگ درخشيد و بعد از آن نيز اين استان بود که براي برگزاري بزرگداشت شهدا پيشگام شد و براي کشور الگو ساخت.
وي با بيان اينکه دفاع مقدس يکي از سلحشوري‌هاي ملت ايران است و بايد آن را به خوبي معرفي کنيم، افزود: در آن زمان تماميت مرزي کشور حفظ شد و اين سلحشوري‌ها به خارج از کشور نيز سرايت کرد، بايد آن‌ها را معرفي کرده و پاس بداريم، اطلاع‌رساني نيز يکي از مهم‌ترين اهداف اين کنگره است، همگان بايد بدانند که در آن برهه از تاريخ انقلاب اسلامي چه گذشت.
رزم‌‌حسيني با تأکيد بر اينکه بايد تاريخ شهدا را تا ابد زنده نگه داريم، تصريح کرد: جامعه کنوني ما دچار خلأهايي شده است که مي‌توانيم با معرفي شهدا و ويژگي‌هاي آن‌ها از جمله از‌خودگذشتگي، شجاعت، اخلاص و شرافتمندي آن را نجات دهيم تاکنون نتوانسته‌ايم، فلسفه دفاع مقدس را براي نسل جوان تبيين کنيم، اما اين کنگره فرصت بسيار خوبي است تا بتوانيم اين خلأ را پر کنيم.
استاندار کرمان با بيان اينکه بايد نياز‌هاي روز جامعه را در اين کنگره بگنجانيم، اظهارکرد: رئيس شوراي سياست‌گذاري اين کنگره بايد سردار قاسم سليماني باشد، زيرا او نخستين کسي بود که سال‌ها پيش اين اقدام را در کشور پايه‌گذاري کرد، با ايشان صحبت مي‌کنم تا رياست اين کنگره را بپذيرند.
يادآور مي‌شود، نخستين نشست برنامه‌ريزي کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهيد استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و به رياست استاندار کرمان در سالن پيامبر اعظم استانداري برگزار شد.

captcha