تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس
کد خبر: 3681675
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

گروه فرهنگی: دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: مهلت ارسال لوح فشرده آثار برای بازبینی و شرکت در پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس تا 20 بهمن ماه سال‌جاری تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، ابراهیم نصیری، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس، روز شنبه 23 دیماه  گفت: مهلت ارسال لوح فشرده آثار برای بازبینی و شرکت در پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس تا 20 بهمن ماه سال‌جاری تمدید شده است.
 
وی، اظهار کرد: همانگونه که در شرایط و مقررات شرکت در جشنواره و همچنین فراخوان جشنواره عنوان شده، نتایج بازبینی آثار براساس فیلم ارسالی نمایش اجرا شده 25 بهمن ماه اعلام می‌شود.
 
وی با تاکید بر خودداری از ارسال صرف طرح اثر نمایشی، افزود: کارگردانان محترم تا 20 بهمن فرصت دارند لوح فشرده به همراه مدارک اعلام شده در مقررات جشنواره را به آدرس پستی دبیرخانه در منطقه آزاد ارس ارسال کنند؛ این تاریخ قابل تمدید نیست.
 
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس افزود: این جشنواره در بخش ویژه به موضوعات مختص منطقه آزاد ارس از جمله اشتغال مولد در مناطق مرزی و آزاد، مرز و مرزبانی شهدای شهریور 1320 و محیط زیست ارس با تاکید بر آلودگی آب رودخانه ارس و یا حفاظت از منطقه حفاظت شده ارسباران، تبلیغ و ترویج ملی و بین المللی در جهت شناخت منطقه آزاد ارس می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: در بخش دیگر جشنواره موضوعاتی چون «اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ و تقویت بنیان‌ خانواده، ایثار و شهادت، ایجاد امید، معضلات اجتماعی، محیط زیست، فرهنگ صلح و دوستی، حقوق شهروندی و موضوعات سنت و مدرنیته» مورد تاکید است.
 
نصیری گفت: در بخش غیررقابتی(بخش آئینی) موضوعاتی چون آئین، فرهنگ و خرده فرهنگ بومی، بازی‌های بومی و محلی با تأکید بر اقوام مناطق آزاد و استان‌های شمالغرب کشور مورد توجه خواهد بود.
 
وی گفت: این دوره از جشنواره علاوه بر استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان، پذیرای هنرمندانی از مناطق آزاد انزلی، چابهار، قشم، کیش، ماکو و ارس نیز خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: طبق روال دوره‌های قبلی، این جشنواره در بخش رقابتی مسابقه و ویژه و غیررقابتی آئینی بوده و افتتاحیه آن در هفتم فروردین سال ۹۷ همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.
 
نصیری خاطرنشان کرد: گروه‌های علاقمند، جهت اطلاع از شرایط و مقررات جشنواره به آدرس arashonar.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و ارسال پستی مدارک به همراه لوح فشرده فیلم اجرای آثار به دبیرخانه جشنواره به نشانی آذربایجان‌شرقی منطقه آزاد ارس–سایت اداری–طبقه 4 دفتر مدیریت امور فرهنگی، آموزشی و هنری اقدام کنند.

 

captcha