استمرار کار فرهنگی، ارزش‌های دینی را تحقق می‌بخشد
کد خبر: 3681679
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

استمرار کار فرهنگی، ارزش‌های دینی را تحقق می‌بخشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: استمرار کار فرهنگی و مدیریت موثر بر آن، علاوه بر جلوگیری از هرج و مرج فرهنگی، حرکت در مسیر ارزش های دینی را تحقق می بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه و تجلیل ازخادمین اربعین حسینی موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه و موکب شهدای عاشورائیان تبریز با بیان اینکه اثرات فواید هزینه بودجه در بخش فرهنگ دراز مدت است، گفت: به دلیل ابعاد گسترده موضوع فرهنگ، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبردی در این مسیر صورت پذیرد.

وی، با اشاره به رخنه‌ای فرهنگی و استحاله ارزش‌های دینی و ملی که از سوی دشمنان طراحی می‌شود، افزود: با استمرار در کار فرهنگی و مدیریت موثر بر آن و همچنین سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر مقابله با هجمه‌های دشمنان، نسل‌های آینده نیز از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اتحاد و یکدلی در بین متولیان برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد: برای اثر بخشی در کار فرهنگی باید با بکار گیری نوآوری، خلاقیت و تولید فکر به صورت ضابطه مند در پیشبرد اهداف گام برداشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ عاشورا ریشه در اعتقادات مسلمانان به ویژه شیعیان دارد، گفت: در راستای انجام کار فرهنگی اثرگذار و همچنین برای برگزاری مراسم باشکوه تر اربعین حسینی در شهرهای مختلف عراق در طول سال، کارهای فرهنگی استمرار داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمن هر روز با توطئه‌ای جدید در تلاش است در قالب جنگ نرم با ملت ایران مقابله کند، اما شور،شعور و غیرت دینی و ملی این ملت همیشه در صحنه مانع هر گونه هوچی گری خواهد شد.

وی، در پایان با تقدیر از خادمان موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه و موکب شهدای عاشورائیان تبریز و همراهی و مشارکت نهادهای انقلابی و دولتی با این موکب، خاطرنشان کرد: حرکت معنوی اربعین حسینی و استقرار موکب‌های خدمات رسان در مسیر حرکت کاروان زائران به یک فرهنگ اثرگذار تبدیل شده است، که باید از آن حفاظت و حراست کرد.

در پایان این مراسم از خادمین اربعین حسینی موکب شهدای مدافع حرم اوقاف و امور خیریه و موکب شهدای عاشورائیان تبریز تجلیل به عمل آمد.

captcha