برترین‌های جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم معرفی شدند
کد خبر: 3681683
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات؛

برترین‌های جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم معرفی شدند

گروه مسابقات: نهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه خارطوم با برپایی آیین اختتامیه به کار خود پایان داد و نماینده کشور مغرب رتبه نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

مسابقات قرآنی جایزه خارطوم به کار خود پایان دادبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن قرآن سودان؛ آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم عصر دیروز(23 دی‌ماه) با حضور عمر حسن احمد بشیر، رئیس‌جمهور سودان، اعضای کمیته داوران و میهمانانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

در این مراسم نفرات برتر مسابقات معرفی و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

احمد عبدالوهاب عشیری از مراکش، رتبه نخست و برنده 40 هزار دلار، محمد احمد از سودان نفر دوم و برنده 30 هزار دلار، و سالم عبدالله سالم از لیبی نفر سوم و برنده 25 هزار دلار جایزه شد.

همچنین، عائشه عبدالمنطب از نیجریه، هیثم صغر احمد از کنیا، رقیه احمد از موریتانی، محمد ریاض خجا از سوریه، محمد رسول تکبیری از ایران و الاء فیصل عباس از سودان، عبدالله مامون از بنگلادش حائز رتبه‌های چهارم تا دهم این مسابقات شدند.

در این مراسم از اعضای کمیته داوران مسابقات نیز تجلیل شد.

شیخ عبدالرشید صوفی از کشور قطر و رئیس کمیته داوران، ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها، پیشرفت این دوره از مسابقات را ستود و از مهما‌ن‌نوازی مردم سودان و تکریم اهل قرآن قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین از مسئولان مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن مصابیح الهدی، ودالفادنی و داود تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان موسوم به جایزه خارطوم از روز ۱۷ دی‌ماه با شعار «استقبال گرم سودان از اهل قرآن» و با حمایت عمر حسن احمد بشیر، رئیس‌جمهور سودان آغاز شد و دیروز ۲۳ دی ماه به کار خود پایان داد.

اعضای کمیته داوران این مسابقات از کشورهای سودان، عربستان، قطر و امارات بودند و محمدرسول تکبیری، نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات بود.

این دوره از مسابقات با حضور 71 شرکت‌کننده از ۵۱ کشور و در گروه آقایان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل به همراه تفسیر معانی قرآن و در گروه بانوان شامل حفظ کامل قرآن به همراه تجوید و ترتیل برگزار شد/.

captcha