همزمان با دهه فجر کتابخوانان پیشکسوت شهرستان سرعین تقدیر می شوند
کد خبر: 3681699
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

همزمان با دهه فجر کتابخوانان پیشکسوت شهرستان سرعین تقدیر می شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، از برگزاری مراسم تجلیل از کتابخوانان شهرستان سرعین همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، روزگذشته 23 دی ماه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین که با حضور فرماندار این شهرستان و دیگر اعضای انجمن برگزار گردید، تصریح کرد: برگزاری تئاتر کتاب، کلاسهای آموزش نویسندگی و تقدیر از کتابخوانان پیشکسوت از جمله برنامه های قابل اجرا در ایام الله دهه فجر هستند.
وی، ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و شهردار سرعین به جهت اهتمام در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری، نصب اِلمان های کتابخوانی در سطح شهر را ایده ای مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه برشمرد و افزود: سرعین با معرفی نوسندگان برتر کشوری همچون محمدرضا بایرامی و عیسی عظیمی، نشان داده است که ظرفیت بالقوه ای برای پرورش چهره های فرهنگی و ادبی دارد.
عزیزخانی، حضور جوانان و نمایندگان مؤسسات مردم نهاد در جلسات انجمن کتابخانه ای عمومی را مایه غنی تر شدن مباحث این نشست ها دانست و تصریح کرد: مهمترین مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی، بر عهده جوانان است.
در این ادامه این جلسه محرم ارشد، معاون فرماندار شهرستان سرعین نیز از فعالیت کتابخانه های عمومی حضرت ولی عصر(عج) سرعین و استاد اسداللهی روستای شایق تقدیر نموده و گفت: خوشبختانه شاهد ویژه برنامه های متنوع کتابخانه ای در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در این مراکز هستیم.
ارشد، کتابخانه های عمومی را یکی از مهمترین نهادهای مؤثر در توسعه فرهنگی دانست و افزود: باتوجه به موقعیت گردشگری سرعین، می توان از این موقعیت برای ترویج کتابخوانی در بین گردشگران و برگزاری ویژه برنامه های خاص آنها در کتابخانه های عمومی سرعین بهره جست.

captcha