155 میلیون تومان سهم خوزستان از بودجه قرآنی سال 95/ اعلام مصوبات شورای قرآن خوزستان
کد خبر: 3681711
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

155 میلیون تومان سهم خوزستان از بودجه قرآنی سال 95/ اعلام مصوبات شورای قرآن خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خوزستان با بیان اینکه مبلغ 155 میلیون تومان سهم شورای قرآنی استان از بودجه قرآنی سال 95 است که هنوز واریز نشده است، مصوبات این شورای قرآنی که هزینه کرد این اعتبارات را مشخص می‌کند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، براساس اعلام کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن با دستور معاون جدید قرآن و عترت مبنی بر واگذاری اعتبارات قرآنی سال ۹۵ به شوراهای قرآن استانی، در این زمینه با همه استان‌ها مكاتبه شده و جدول مصوبات شوراهای استانی دریافت شده و پرداخت‌ اعتبارات آغاز شده است. 

به منظور توزیع این اعتبارات، مطابق دستورالعمل شورای توسعه و هزینه‌كرد آن دقیقاً در برنامه‌های مصوب شوراهای استانی، با همه استان‌ها مكاتبه شده و جدول مصوبات شوراهای استانی دریافت شده است.

بر اساس این گزارش، هفت استان که تفاهم‌نامه با آنها برای واریز اعتبار، نهایی شده است شامل استان‌های لرستان، یزد، خراسان رضوی، کرستان، اصفهان، خوزستان و البرز است که پرداخت‌ها نیز در حال واریز شدن است.

محمد جوروند، دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا خوزستان، در این خصوص اظهار کرد: برنامه‌های مصوب شورای قرآنی استان جهت دریافت بودجه سال 95 شامل این موارد است: تهیه و تدوین منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، حمایت از برگزاری جشنواره‌های قرآنی استان، حمایت از مؤسسات اتحادیه‌های قرآن و عترت استان، حمایت از تأسیس و اجرای بانک اطلاعات قرآنی، طرح هوشمندسازی مؤسسات قرآن و عترت استان.

به گفته وی، حمایت از توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرهای حاشیه استان، حمایت از طرح‌ها، پژوهش‌ها و ایده‌های نو و خلاق در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی، طراحی پروتکل قرآنی استان خوزستان با شهرهای جنوبی عراق از جمله بصره، ناصریه، العماره و شهرهای مذهبی کربلا و نجف و تدوین طرح اولیه ساخت پنج فرهنگسرای قرآنی در 5 شهرستان استان دیگر مصوبات این شورای قرآنی است.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده مبلغ 155 میلیون تومان سهم استان خوزستان از بودجه قرآنی سال 95 است که هنوز واریز نشده است.

وی در پایان با اشاره به تشکیل جلسات شورای قرآن در استان گفت: زمان برگزاری این جلسه پس از دیدار با آیت‌الله موسوی‌جزایری رئیس این شورا در هفته جاری اعلام می‌شود.

captcha