واکنش الازهر به سخنان ترامپ درباره مهاجران آفریقایی
کد خبر: 3681713
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

واکنش الازهر به سخنان ترامپ درباره مهاجران آفریقایی

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر مصر سخنان نژادپرستانه و اهانت‌آمیز ترامپ نسبت به مهاجران آفریقایی را به شدت محکوم کرد.

واکنش الازهر به سخنان ترامپ درباره مهاجران آفریقاییبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما آنچه رسانه‌های آمریکایی از سخنان منسوب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقل کرده و کشورهای آفریقایی و لاتین را کلاهبردار خوانده به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده؛ در شرایطی که تعصب، نژادپرستی، اسلام‌هراسی و تروریسم شدت گرفته است، چنین سخنان نژادپرستانه و کینه‌توزانه‌ای با ارزش‌های همزیستی و قبول یکدیگر تناقض دارد.

الازهر سخنان ترامپ را بر گرفته از سیاست‌های دولت جدید آمریکا در راستای تعصب و نقض حقوق ملت‌ها توصیف و تاکید کرد: این سیاست به معنای نادیده‌گرفتن نقش میلیون‌ها مهاجر از جمله مهاجران آفریقایی در ایجاد بیداری و آسایش در آمریکاست.

 الازهر در ادامه این بیانیه از دولت آمریکا خواست از این اشتباه فاحش خود در مورد مردم آفریقای عذرخواهی کرده و این دولت را به پایان دادن به تصمیات ظالمانه خود در مورد قدس و ملت فلسطین فراخواند.

 ترامپ پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوری‏‌خواه و دموکرات کنگره، مهاجران هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی را کثیف خواند و گفت: چرا باید با ورود مهاجرانی که از کشورهایی کثیف به اینجا می‌آیند، موافقت کنم؟

captcha