بلایای طبیعی، هشدار الهی است تا انسان را بیدار کند
کد خبر: 3681763
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

بلایای طبیعی، هشدار الهی است تا انسان را بیدار کند

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اگر انسان از راه عقل و اندیشه فاصله بگیرد، پشیمانی به بار می‌آورد و عذاب‌هایی که نازل می‌شود، همچون خشکسالی و آفات، هشدارهای الهی است تا انسان را بیدار کند و به او بگوید چرا اندیشه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، در جمع نمازگزاران مسجد مکی بیان کرد: نعمت‌های الهی بی‌شمار است، خداوند احسان خود را در سطح جهان گسترانیده است، اما این انسان است که ناسپاس بوده و حق بندگی را ادا نمی‌کند.
وی اظهار کرد: الله تعالی به انسان اختیار داده است تا راه حق و باطل، راه طاعت و یا سرکشی را انتخاب کند، اما از او انتظار دارد تا بواسطه نعمت‌های بی‌شماری که عطا فرموده، مطیع و فرمانبردار باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: خدا به انسان قوه تشخیص، عقل و منطق داده تا راه صحیح را تشخیص دهد، اما برخی انسان‌ها با پیروی از هوا و هوس، از مسیر عدالت خارج شده و قدم در راه ظلم و جور می‌گذارند و در نتیجه مورد غضب الهی واقع می‌شوند.
وی بیان کرد: اگر انسان از راه عقل و اندیشه فاصله بگیرد، پشیمانی به بار می‌آورد و عذاب‌هایی که نازل می‌شود، همچون خشکسالی و آفات، هشدارهای الهی است تا انسان را بیدار کند و به او بگوید چرا اندیشه نکرده است.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: جامعه اسلامی نباید به فساد، غیبت، بی عدالتی، قتل و خونریزی گرفتار باشد، زیرا توصیه اکید اسلام است که از چنین گناهانی پرهیز شود، لذا باید توبه و استغفار کرد تا خداوند نظر رحمتی بر ما بیندازد و ما را مشمول رحمت خود گرداند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: توبه باید همراه با تغییر رفتار در انسان باشد، بطوری که تصمیم بگیرد آن اعمال غیردینی را ترک کرده و در زندگی خود تغییر و تحول ایجاد کند.

captcha