اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3681778
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: اولین یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی تحت عنوان «سوره‌های سرخ» استان مرکزی از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت در اراک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین یادواره «شهدای قرآنی سوره‌های سرخ» استان مرکزی، نیمه دوم بهمن ماه امسال در اراک برگزار می‌شود.
محمد حمزه لویان، دبیر یادواره شهدای قرآنی استان مرکزی، در این رابطه گفت: اولین یادواره شهدای قرآنی تحت عنوان «سوره‌های سرخ» از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان مرکزی است این یادواره توسط معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه، اداره‌کل اوقاف و تبلیغات اسلامی استان نیمه دوم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ما در برگزاری این جشنواره، جمع آوری اطلاعات شهدای قرآنی و عدم همکاری برخی خانواده‌های شهدا بود، ما تمام تلاش خود را برای شناسایی شهدای قرآنی که فعالیت‌های شاخص داشتند به کار گرفته‌ایم و اگر مردم در این زمینه اطلاعاتی دارند می‌توانند به ما کمک کنند.
حمزه لویان ادامه داد: لیست 41 نفری شهدای قرآنی از سال‌ها قبل تهیه و به دست ما رسید که از این تعداد تنها با 16 خانواده توانستیم ارتباط برقرار کنیم. برخی شهدا هم فعالیت شاخص قرآنی نداشتند به طور کلی تلاش می‌کنیم هیچ شهیدی از قلم نیفتد.

captcha