بررسی احراز جانبازی متقاضیان در استان ها تسریع می‌شود
کد خبر: 3681786
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

بررسی احراز جانبازی متقاضیان در استان ها تسریع می‌شود

گروه جهاد و حماسه: معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر تسریع در بررسی احراز جانبازی با توجه به مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ثبت نتیجه در سامانه سجایا در استان ها و به ویژه خوزستان تأکید کرد.

 بررسی احراز جانبازی متقاضیان در استان ها تسریع می‌شود

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ مهدی ایزدی در سفر به استان خوزستان با حضور در گلزار شهدای خوزستان به مقام والای شهدا ادای احترام کرد و سپس در نشست شورای اداری بنیاد این استان، آخرین برنامه‌ها و اقدامات بنیاد برای خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را تشریح کرد و گفت: اشتغال ایثارگران از جمله اولویت‌های مهم بنیاد است و کارکنان بنیاد استان خوزستان باید توان مضاعفی را برای ایجاد اشتغال و حل مشکلات فرزندان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های مختلف به کار گیرند.
ایزدی با اشاره به برنامه‌های بنیاد در مورد تأمین مسکن ایثارگران گفت: حدود 60 هزار نفر از ایثارگران در نوبت دریافت تسهیلات مسکن در استان خوزستان هستند و امیدواریم تسهیلات مسکن هر چه سریعتر به ایثارگران واجد شرایط پرداخت شود. خوشبختانه بنیاد استان خوزستان دارای تجربیات خوبی در خدمات به ایثارگران است و امیدواریم همچنان در خدمات رسانی در همه زمینه‌ها پیشرو باشد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت مستمر در بخش پذیرش و امور اداری ایثارگران در استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تمامی امور در زمینه احراز جانبازی باید در دستور کار بوده و نتیجه بررسی‌ها و نظر کمیسیون باید در سیستم سجایا ثبت شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با تشریح چگونگی ارائه تسهیلات به ایثارگران گفت: تمامی تسهیلاتی که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده باید به ایثارگران واجد شرایط اعطا شود و امیدواریم با تحقق و اجرای مواد این قانون زمینه خدمات رسانی مطلوب‌تر به ایثارگران عزیز فراهم شود.
وی در پایان این نشست با اشاره به کسب رتبه سوم بنیاد استان خوزستان در حوزه اشتغال، رتبه چهارم در حوزه مسکن و ارتقای جایگاه بنیاد استان خوزستان طی دو سال گذشته با اهدای لوح تقدیر از مسئولان بنیاد استان خوزستان تقدیر کرد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان خوزستان با خانواده معظم شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام شیخ مصطفی خلیلی، مادر شهیدان رکنی و پدر گرانقدر شهید عبدالامیر کشانی و جانباز 55 درصد دیدار و از مقاومت و پایداری خانواده معظم شهدا و ایثارگران در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس تقدیر کرد.
ایزدی همچنین در سفر به خوزستان با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز دیدار و در مورد مسائل و مشکلات ایثارگران استان و همچنین اقدامات بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران گفت‌وگو کرد.
معاون تعاون بنیاد در ادامه سفر به این استان با حضور در گلزار شهدای خرمشهر ضمن ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با قرائت فاتحه یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و در یادمان شهدای گرانقدر شلمچه با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.
ایزدی در سفر به خرمشهر با خانواده شهید عسکری فر از شهدای مدافع حرم دیدار کرد و از صبر و فداکاری خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.

captcha