آقای حجاریان، اهانت خود را جبران کنید
کد خبر: 3681821
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
موسوی‌بلده:

آقای حجاریان، اهانت خود را جبران کنید

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: سیدمحسن موسوی‌بلده، استاد علم قرائت قرآن با اعتراض به اظهارات اخیر سعید حجاریان، خواستار جبران این خطا شد.

رد نشود//آقای حجاریان، اهانت خود را جبران کنید

خادم‌القرآن سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد اظهارات سعید حجاریان از فعالان سیاسی کشور در مورد حذف آموزش زبان انگلیسی از مدارس ابتدایی و مقایسه‌ آن با فراگیری قرآن، گفت: ایشان در بخشی از یادداشت خود آورده است؛ «گمان نرود که با حذف زبان انگلیسی همه فرزندان ایران، قاری قرآن خواهند شد». البته من نیز با این بخش از صحبت‌ها، هیچ مشکلی ندارم و حتی ممکن است با ایشان موافق هم باشم.
این مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: اما به آن بخش از اظهارات ایشان اعتراض دارم که فردی مانند آقای حجاریان که خود، وی را به عنوان یک اندیشمند وزین می‌شناسم و صحبت‌ها و مواضعش در هر دو جناح سیاسی کشور مورد توجه است، با چنین پایگاه اجتماعی، این مسئله را ناباورانه به ماجرایی دیگرربط داده و می‌گوید؛ در این جامعه قرآن را به نَمَط و روش "فلان شخص" می‌خوانند!
این استاد علم قرائت قرآن با تأکید بر اینکه آقای سعید حجاریان به جای اینکه از جایگاه خویش مدافع جامعه قرآنی که از عملکرد ناصواب برخی مراکز در این ماجرا به اندازه کافی آسیب دیده، باشد،‌ با این اظهارات تیر خلاص را به سمت آنان رها کرده است،‌ گفت: اینکه فردی خلافی را مرتکب شده یا نشده، دادگاه باید آن را تشخیص دهد؛ اما آیا می‌توان گفت در این جامعه همه به یک‌گونه هستند و کل جامعه قرآنی به این روش عمل می‌کنند؟
وی اظهار کرد: واقعا از آقای سعید حجاریان چنین انتظار نداشتیم. عوام و دیگران در این مورد بسیار صحبت‌ کرده‌اند، اما از وزانت ایشان بعید بود که این موضوع را به کل جریان قرآنی کشور تعمیم دهد!
مؤلف کتاب آموزش تجوید حلیة‌القرآن که مدت سی سال کارشناس مسئول فیزیوتراپی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بوده، در ادامه به ذکر یک مثال در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: آیا در جامعه پزشکی مواردی را نداشته‌ایم که پزشکی، بیماری را مورد اقدامات سوء خود قرار داده باشد؟ من خود از سال 50 تاکنون در جامعه درمانی کشور حضور دارم و موارد متعددی از این اتفاقات رخ داده و در دادگاه‌ها مطرح شده است؛ آیا باید گفت در کل ایران، درمان مردم از طریق بیمارآزاری صورت می‌گیرد؟‌
این استاد علم قرائت قرآن در پایان با تأکید بر اینکه به شدت از اظهارات آقای حجاریان گله‌مندم، گفت: از ایشان انتظار نداشتم که در مورد تصمیم ولو قابل انتقاد آموزش و پرورش چنین نتیجه‌گیری داشته باشد و امیدوارم ایشان به نحوی شایسته این خطا را جبران نمایند.

captcha