رفع مشکل حاشیه‌نشینی از توجه ویژه به روستاییان آغاز می‌شود
کد خبر: 3681825
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

رفع مشکل حاشیه‌نشینی از توجه ویژه به روستاییان آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: برای رفع مشکل حاشیه نشینی، ابتدا باید به وضعیت روستاییان توجه داشت تا بتوان با سر و سامان دادن به این اوضاع، جلوی مهاجرت روستاییان به شهر و سکونت آنان در حاشیه شهرها را کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مجمع بسیج استان صبح امروز، 24 دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه و جمع کثیری از بسیجیان استان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان تشکیل جلسه داد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در این مراسم بیان کرد: حاشیه نشینی پدیده جدیدی نیست، بلکه پیش از انقلاب اسلامی نیز جامعه ما با آن درگیر بود و امروز هم متأسفانه مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب، جمعیت غالب روستایی بودند و کلیه مایحتاج زندگی شهری توسط روستائیان تامین می‌شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۴ درصد جمعیت کشور به طور ناگهانی شهرنشین شدند که به‌دنبال آن معضل حاشیه‌نشینی نیز شدت می‌گیرد.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: برای رفع مشکل حاشیه نشینی، ابتدا باید به وضعیت روستاییان توجه داشت تا بتوان با سر و سامان دادن به این اوضاع، جلوی مهاجرت روستاییان به شهر و سکونت آنان در حاشیه شهرها را کنترل کرد.
سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی تأمین زیرساخت‌ها، اشتغالزایی، بحث سلامت و توانمندسازی افراد را باید مدّ نظر قرار داد.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند، ادامه داد: قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بطور ویژه رسالت بررسی آسیب‌های اجتماعی و از جمله معضل حاشیه نشینی را بر عهده گرفته است.
فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: پرداختن به مسائل و معضلات حاشیه نشینی که شامل مسائلی نظیر اعتیاد، بیکاری و فقر می‌شود، نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق است.

captcha