كاركرد و هزینه‌كرد بودجه‌های قرآنی دستگاه‌ها مشخص شوند/ لزوم اصلاح آموزش‌های قرآنی در مدارس
کد خبر: 3681844
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
قره‌ شیخ‌لو:

كاركرد و هزینه‌كرد بودجه‌های قرآنی دستگاه‌ها مشخص شوند/ لزوم اصلاح آموزش‌های قرآنی در مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور با بیان اینكه از سال 90 تاكنون 300 میلیارد تومان به حوزه قرآن تزریق شده است، بر لزوم مشخص شدن كاركرد و هزینه‌كرد این بودجه از سوی دستگاه‌های مختلف تأكید كرد.

مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور در حاشیه دیدار با جامعه قرآنی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه از سال 90 تاكنون حدود 300 میلیارد تومان پول به حوزه قرآن تزریق شده است، گفت: باید مشخص شود كه این پول دقیقاً چه شده است و هر سازمان و نهادی چه مقدار از این بودجه‌ها را گرفته و چگونه هزینه كرده است.

شفاف‌سازی هزینه‌كرد بودجه‌های قرآن ضروری است
وی افزود: لازم است تا دستگاه‌ها و نهادهایی كه از این پول به اسم قرآن استفاده كرده‌اند، عملكرد خود را هم شفاف‌سازی كنند و این حداقل توقعی است كه ما می‌توانیم داشته باشیم.
قره شیخ‌لو اظهار كرد: متأسفانه هر ساله بخشی از بودجه‌های مصوب شده حوزه قرآن تحقق نمی‌شود و بخشی هم كه محقق می‌شود معلوم نیست دقیقاً چگونه هزینه می‌شود.

تكلیف 20 هزار مدرسه قرآنی در كشور چه شد؟
رئیس سازمان دارالقرآن الكریم گفت: معمولاً در هر سازمان و نهادی وقتی فردی مدیر می‌شود تصمیمی برای بودجه‌های قرآنی می‌گیرد و برای آن برنامه‌ریزی انجام می‌دهد اما وقتی آن مدیر تغییر می‌یابد ممكن است دیگر برنامه‌ریزی‌های او در زمینه فعالیت‌های قرآنی ادامه نیابد، به عنوان مثال چند سال پیش 20 هزار مدرسه قرآنی در نقاط مختلف كشور به دستور وزیر وقت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد اما با تغییر دولت و وزیر، تكلیف این مدارس به كجا رسیدند.

انتقاد از نوع و شیوه آموزش‌های قرآنی در مدارس
وی از نوع و شیوه آموزش‌های قرآنی در مدارس انتقاد كرد و گفت: دانش‌آموزان ما وقتی بعد از 12 سال دیپلم می‌گیرند، هنوز نمی‌توانند قرآن را صحیح بخوانند و باید بررسی كنیم كه اشكال كار آن كجاست؛ مشكل این است كه معلم قرآن ما خودش توانایی‌های لازم را برای تدریس این كار ندارد و حتی در كتابی هم به دانش‌آموزان تدریس می‌شود، اصول و قوانین آموزش قرآن رعایت نشده است.

جامعه قرآنی برای رفع اشكالات مطالبه‌گر باشند
قره شیخ‌لو با بیان اینكه جامعه قرآنی باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند، گفت: سكوت جامعه قرآنی موجب شده است تا این اشكالات اصلاح نشده و حتی بدتر شوند لذا اگر ما به دنبال تغییر و تحول نباشیم، حق قرآن را ادا نكرده‌ایم بنابراین باید كارهای غلط را اصلاح كنیم.

captcha