ماهواره موشک فرهنگی دشمن در خانواده است
کد خبر: 3681861
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

ماهواره موشک فرهنگی دشمن در خانواده است

کانون خبرنگاران نبأ: یک کارشناس دینی گفت: دشمن اکنون دیگر با موشک‌‏های جنگی به جوانان ما حمله نمی‏‌کند، بلکه با موشک فرهنگی اقدام می‏‌کند، ماهواره‌ها همان موشک‏‌های فرهنگی دشمن است که از سوی والدین خریداری و به خانه برده می‏‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی‏‌ قمی در ویژه‌برنامه‏‌های مذهبی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه حال و هوای معنوی حرم مطهر رضوی، فرصت مناسبی را برای توبه ایجاد می‏‌کند، اظهار کرد: شاید تاکنون شنیده باشید که برخی می‌‏گویند ما خیلی اهل گناه بودیم، اما در یک سفر زیارتی که به حرم امام رضا(ع) یا حرم امام حسین(ع) رفتیم، توبه کرده و برای همیشه سعی کردیم تا سراغ گناه نرویم، این مهم به خاطر جلال و عظمت معنوی حرم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه حفظ توبه بسیار مهم و در عین حال سخت است، عنوان کرد: از بین بردن زمینه‏‌های گناه، مهم‌ترین رکن حفظ توبه است، زیرا وقتی زمینه گناه فراهم می‌‏شود افراد ناخواسته دچار گناه می‏‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: به مقدس اردبیلی گفتند اگر زمینه گناه برای شما پیدا شود، چه‏ کار می‏‌کنید؟ این عالم در پاسخ گفته بود که به خدا پناه می‌‏برم؛ این عالم ربانی نیز ادعا نمی‌‏کند که هرگز گناه نمی‏‌کنم، بلکه می‏‌فرماید به خدا پناه می‌‏برم.

وی تصریح کرد: شیطان حواسش به ماست، فکر نکنیم شیطان کسی را استثناء می‌کند. در روایت آمده است، یک وقتی حضرت موسی(ع) در طور در حال مناجات بود، شیطان برای وسوسه‌‏اش رفت، حضرت موسی(ع) فرمود «این جا هم به من طمع داری؟ می‌دانی من کجا هستم؟ برای مناجات به کوه طور آمده‌‏ام و میهمان خاص خدا هستم، این جا هم به من طمع داری؟» شیطان جوابی تکان دهنده داد و گفت پدرت آدم در بهشت بود به او طمع کردم.

وی با اشاره به اینکه خلوت‎ها زمینه انجام گناهان هستند، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از شغل‎ها و مؤسسات زن و مرد در یک فضا کار می‎کنند؛ امام صادق(ع) فرمودند وقتی زن و مردی در مکانی خلوت کنند، سومین نفر شیطان است.

حسینی‎قمی درباره دوری کردن از خلوت‏‌های یک نفره، گفت: خلوت‎های یک نفره منشأ بزرگی برای انجام گناه هستند؛ امام صادق(ع) خطاب به شخصی که در خانه‎ای به تنهایی زندگی می‎کرد، فرمودند تنها نمان، آن چیزی که شیطان در وسوسه انسان جرأت پیدا می‎کند، تنها بودن در مکانی است؛ خلوت‎های تک نفره و دو نفره منشأ گناهان خانمان سوز است.

وی با اشاره به دومین عاملی که در پایداری بر توبه مؤثر بوده است، عنوان کرد: دومین عامل در این‏ باره، کنار گذاشتن رفیق بد است؛ بدترین رفیق آن است که گناه را برای انسان زیبا جلوه دهد؛ یک جلسه بودن با رفیق بد، تمام عبادات انسان را از بین می‏‌برد.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: باید از جوانان سؤال شود، چرا در مجلسی که مطمئن نیستید در آن گناه صورت می‌گیرد یا نه وارد می‌شوید؟ امام صادق(ع) را به میهمانی دعوت کردند، موقع صرف غذا یکی از میهمانان از صاحب خانه طلب آب کرد، صاحب خانه برای او شراب آورد، به محض اینکه اسم شراب به میان آمد، امام صادق(ع) آن مجلس را ترک کردند.

این خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خدای متعال توبه را می‏‌پذیرد و نباید از درگاه الهی ناامید شد، عنوان کرد: اکنون ماهواره‌‏ها و سایت‏‌های فضای مجازی، بستر گناه را برای عموم ایجاد می‏‌کند، والدین باید به فرزندان خویش رحم کنند و ماهواره به خانه نبرند.

وی تأکید کرد: دشمن اکنون دیگر با موشک‏‌های جنگی به جوانان ما حمله نمی‌‏کند، بلکه با موشک فرهنگی اقدام می‏‌کند، این ماهواره‌ها موشک‏‌های فرهنگی دشمن است که از سوی والدین خریداری و به خانه برده می‌‏شود.

مهناز امیریان

captcha