ثبت یک وقف قرآنی در تویسرکان
کد خبر: 3681900
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

ثبت یک وقف قرآنی در تویسرکان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان عنوان کرد: از 6 وقف ثبت شده، یک وقف قرآنی با نیت ساخت خانه فرهنگی- قرآنی در یکی از روستاهای شهرستان به صورت وقف مشارکتی با اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

حمیدرضا نوروزی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 وقف جدید با مجموع اعتبارات 400 میلیون تومان در شهرستان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه عمده نیات این موقوفات، رسیدگی به بیماران سرطانی، مباحث قرآنی، حسینیه، راه دسترسی به امامزادگان و ... بوده است، افزود: از این موقوفات، یک وقف قرآنی با نیت ساخت خانه فرهنگی- قرآنی در یکی از روستاهای شهرستان به صورت وقف مشارکتی با اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

نوروزی اشاره ای به طرح تربیت حفاظ قرآن توسط اوقاف شهرستان تویسرکان داشت و اضافه کرد: سهمیه امسال این شهرستان تربیت یک‌هزار قاری و حافظ قرآن است که پس از ثبت نام، آن هم بیش از رقم ذکر شده، قرآن آموزان کار خود را در 25 مرکز آغاز نمودند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه 25 مربی هدایت‌گر آموزش حافظان و قاریان این طرح هستند گفت: از جلسات سرکشی و نظارت از کلاس‌ها توسط کارشناسان این حوزه انجام می‌شود و با توجه به بضاعت موجود، هدایایی نیز برای قرآن آموزان اهدا می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه در کشور و بالطبع در شهرستان تویسرکان کمتر از دو درصد موقوفات را مباحث قرآنی تشکیل می‌دهد و نیاز است که وقف‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد، افزود: امسال یک مورد موقوفه قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در روستایی به ثبت رسید.

captcha