دو شهید خوزستانی دوران دفاع مقدس شناسایی شدند
کد خبر: 3681904
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

دو شهید خوزستانی دوران دفاع مقدس شناسایی شدند

گروه فرهنگی: شهید فرزاد سمالی و شهید امرالله احمدی از شهدای استان خوزستان در دوران دفاع مقدس هستند که در چند روز گذشته شناسایی و به معراج شهدای اهواز انتقال داده شدند.

ابراهیم پودنچی مسئول امور شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اعلام کرد: پیرو شناسایی تعدادی از شهدای دفاع مقدس، پیکر دو تن از این شهدا به عنوان شهدای استان خوزستان تعیین هویت شد. شهید فرزاد سمالی و شهید امرالله احمدی از شهدای استان خوزستان هستند که در چند روز گذشته شناسایی و به معراج شهدای اهواز انتقال داده شدند.

 وی اظهار کرد: شهید فرزاد سمالی فرزند ولی متولد 9 اردیبهشت 47 شهر ترکالکی گتوند متولد شده است. وی در جبهه‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور یافته و در سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسیدند. شهید امرالله احمدی فرزند موسی در روز 30 فروردین ماه سال  45 متولد شده است و در جبهه‌های مختلفی حضور داشت. وی در 18 بهمن ماه سال 61 در عملیات والفجر مقدماتی به  شهادت نائل آمد.

پودنچی گفت: با توجه به اینکه این شهدا با نام هستند، بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا را همراه با دعوت عمومی مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران بر عهده خواهد داشت.

مسئول امور شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان همچنین با اشاره به تشییع 110 شهید دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه دوم در خوزستان گفت: پیگیر آن هستیم که پیکرهای تعدادی از این شهدای گمنام در استان خوزستان خاکسپاری شود. بازدیدهای میدانی در حال انجام است و مکان خاکسپاری شهدا با توجه به درخواست‌های مکرر شهرهای مختلف براساس اولویت‌های مشخص شده تعیین خواهد شد.

captcha