افتتاح کانون های زنان عشایر در آذربایجان غربی
کد خبر: 3681914
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
برای اولین بار در کشور:

افتتاح کانون های زنان عشایر در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: 465 بانوی آذربایجان غربی در بخش مدیران ادارت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 24 دی شهلا تاجفر در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استانداری در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: وجود بیش از 60 هزار دانشجوی دختر، 465 مدیر در ادارات دولتی و یک هزار و 692 نفر هیات مدیره بانو در استان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 2 هزار زن کارآفرین در سطح استان داریم که این تعداد باید تقویت شوند تا زمینه توسعه اشتغال به ویژه در بین بانوان و دختران فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یک هزارو 497 نفر نیز دانش آموز دختر بازمانده از تحصیل داشتیم که 335 نفر آنها به چرخه کسب علم وارد شدند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اشتغال زنان افزود: تقویت مشاغل خانگی در استان زمینه ساز تقویت نهاد خانواده و تحکیم آن است که باید توجه جدی به این امر صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیش از 45 هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که باید زمینه اشتغال پایدار و توانمندسازی آنها فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به تدوین سند توسعه ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان اظهار کرد: این سند با هدف توانمند سازی زنان و خانواده در بخش های دانش، امنیت، سلامت و آگاهی یکی از طرح های مهم کشوری است که برای برسی وضعیت خانواده ها دارای اهمیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: حدود 72 هزار ساعت کلاس آموزشی برای 900 نفر از زنان 17 شهرستان این استان برگزار شده تا گام مهمی را در راستای محرومیت زدایی و ریشه کنی بی سوادی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه 150 برنامه در حوزه اداره کل زنان و خانواده استانداری در ایام الله دهه فجر امسال برگزار خواهد شد در خصوص اهم این برنامه ها گفت: برگزاری جشنواره کودک و اسباب بازی، ایجاد صندوق خرد عشایری برای اولین بار در استان، افتتاح مدرسه برای زنان زندانی با هدف از میان برداشتن بی سوادی در بین زنان زندانی و همچنین افتتاح کانون های زنان عشایر برای اولین بار در کشور بخشی از برنامه های مهم اجرایی این سازمان است.

captcha