هفته‌نامه «حرم» منتشر شد/غباری که با وجودت کیمیا شد
کد خبر: 3681921
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

هفته‌نامه «حرم» منتشر شد/غباری که با وجودت کیمیا شد

گروه ادب: هفته‌نامه «حرم» با مطالبی درباره تاریخچه غبار روبی مضجع منور رضوی از سوی آستان قدس رضوی منتشر شد.

هفته‌نامه «حرم» منتشر شد/غباری که با وجودت کیمیا شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌نامه «حرم» در تازه‌ترین شماره خود به عناوینی چون «انتظار»، «نگاهی به تاریخچه غبارروبی مضجع منور رضوی»، «نگاهی به ویژه‌نامه پروانه‌های رنگارنگ درباره فرزندان شهدا»، «زیارت خانوادگی» و بخش کودک و نوجوان با عناوین «دوستی پربرکت» و «عطر گل‌های گوشه ضریح» پرداخته است.
در پرونده ویژه این هفته‌نامه با عنوان «نگاهی به تاریخچه غبارروبی مضجع منور رضوی» آمده است: پیدایش و ماندگاری بسیاری از مراسم در حرم رضوی، همانند دیگر مشخصه‌های فرهنگی – تاریخی مشهد، به دلیل محور بودن حرم حضرت امام رضا(ع) در شکل‌گیری شهر مشهد، از سابقه و ضبغه مذهبی برخوردار بود و برخاسته از باورهای اعتقادی است. از جمله این مراسم قدیمی در آستان قدس رضوی، آئین غبار روبی است که با حدود پانصد سال قدمت، همچنان در مناسبت‌های خاص و وقت‌های معین با شکوه و تشریفات خاص برگزار می‌شود.
معرفی شهربازی معارفی نیز بخشی از مطالب این هفته‌نامه را به خود اختصاص داده است. شهربازی معارفی با فضای گرم و دلنشینی که دارد در اولین روزهای زمستانی به بوستانی برای پرواز پروانه‌های رنگارنگ تبدیل شد. «پروانه‌های رنگارنگ» عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که برای فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم در شهر بازی معارفی حرم امام مهربانی‌ها برگزار شد. در این شماره از هفته‌نامه در این بخش به توصیف مخاطبان از فضای این شهربازی پرداخته شده است.

captcha