اکران عمومی جشنواره الگوهای مناسب تدریس برگزار شد
کد خبر: 3681926
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

اکران عمومی جشنواره الگوهای مناسب تدریس برگزار شد

گروه فرهنگی: اکران عمومی جشنواره الگوهای مناسب تدریس به صورت مشترک با اجرای مناطق نازلو و سیلوانا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز 24 دی مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جشنواره که با حضور همکاران فرهنگی از نواحی و مناطق شهرستان ارومیه و اکران دو تدریس برتر از مناطق نازلو و سیلوانا برگزار شده ودر آن منتقدین اقدام به نقد و بررسی این تدریس ها پرداختند، با تقدیر از فعالیت های مناطق و نواحی در خصوص کیفیت بخشی به تدریس در پایه ابتدائی گفت: دفتر رصد خانه پیامدهای یادگیری سازمان بین المللی تعلیم و تربیت(IBA)، سمفونی های تدریس و منوهای یادگیری در امر تعلیم و تربیت را بررسی می کند و در کشور ما نیز این دو عنصر باید مورد توجه قرار گیرد.

رزم آرا، از دو دیدگاه کار و دستاورد نیز به عنوان رویکرد های مطرح آموزشی در دنیا یاد کرد و افزود: در دنیای امروز دست اندر کاران امر آموزش به دنبال روش های تدریس خوب نیستند بلکه به دنبال طراحی موقعیت های پداگوژیک نوین هستند تا دانش آموزان بتوانند منوی یادگیری خود را تحت عنوان ترجیهات یادگیری انتخاب کنند.

وی از پنج عنصر اساسی حدود و صغور تدریس، کمیت ، کیفیت ، نسبت و جهت در فرایند آموزش نیز یاد کرد که شالوده یاددهی و یادگیری موفق هستند.

میر صادق جامعی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نازلو تدریس خوب را با توجه به شرایط مکانی و زمانی و دانش آموزان و به صورت کلی تعامل بین دانش آموز و معلم عنوان کرد و افزود: تدریس باکیفیت زمانی اتفاق می افتد که معلم از تدریس و دانش آموز از تحصیل لذت برده باشد.

جامعی، همچنین در خصوص ویژگی های یک معلم خوب اظهار داشت: پیش بینی آگاهانه و عالمانه فرایند تدریس از ابتدا تا انتها و تفکر قبل از تدریس اساس کار یک معلم حرفه ای و توانمند است.

شهرام مصطفوی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا نیز با اشاره به تنوع متد آموزشی در دنیای امروز گفت: آموزش از زمانی که افلاطون روش سوال جواب را در فرایند اموزش ابداع کرد تا زمان حاضر دچار تحولات بسیاری شده است و فرایند آموزش زمانی عمق پیدا می کند و موجب تغییر رفتار در دانش آموز می شود که معلم موقیت و شرایط تدریس را به خوبی تشخیص بدهد و از ابزار های مناسب استفاده نماید.

به گزارش ایکنا؛ این جشنواره با تقدیر از برترین های حوزه الگوی تدریس برتر و عوامل اجرائی پایان یافت.

 

captcha