برگزاری جشنواره شعر قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) در البرز
کد خبر: 3681959
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

برگزاری جشنواره شعر قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) در البرز

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری جشنواره شعر در نخستین هفته قرآن و عترت با موضوع شعر قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در البرز خبر داد.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به فراخوان برگزاری جشنواره شعر از سری برنامه‌های اولین هفته قرآن و عترت استان البرز، اظهارکرد: موضوع جشنواره این دوره آموزه‌های قرآنی و سیره اهل بیت(ع) است.
وی افزود: از محورهای این جشنواره تبیین اهمیت، جایگاه و برکات قرآن کریم، قرآن، چراغ راه هدایت، تشویق انس و عمل به آیات قرآن‌کریم است.
مقدم، با اشاره به اینکه تبیین جایگاه قرآن و اهل بیت(ع) در نیل به سعادت دنیا و آخرت، قرآن و اهل بیت(ع)، عامل و محور وحدت و سعادت، تبیین سبک زندگی قرآنی، مدح و منقبت اهل بیت(ع) از محورهای دیگر جشنواره است، گفت: در دو بخش شعر کلاسیک و شعر آزاد(نیمایی و سپید) نیز جشنواره شعر برقرار است.
این مسئول با بیان اینکه جشنواره دارای شرایط و مقرراتی است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان باید ساکن استان البرز باشند و در این جشنواره هیچ گونه محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه هر فرد می‌تواند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه ارسال کند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره در صورت امکان و صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحبان آثار منتشر یا چاپ می‌کند.
وی با بیان اینکه 25 دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار است، گفت: اختتامیه جشنواره از یکم لغایت ٧ بهمن سال جاری است که در هر بخش به سه نفر از برگزیدگان با لوح و تندیس جشنواره و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.
مقدم تصریح کرد: علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ارسال کنند.

captcha