حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک راهبرد و نقشه راه است
کد خبر: 3682016
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک راهبرد و نقشه راه است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک راهبرد و نقشه راه است، گفت: باید برنامه‌ای زمانبندی و تقویمی اجرایی برای فعالیت‌های حوزه حجاب و عفاف در استان تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 24 دی ماه در دومین کمیته تخصصی عفاف و حجاب که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حجاب به عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلامی است و باید تعریفی درست از این مقوله داشته باشیم تا بتوانیم برای ترویج آن نیز برنامه‌ریزی کنیم.
وی با اشاره به اینکه حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک راهبرد و نقشه راه است، افزود: باید برنامه‌ای زمانبندی و تقویمی اجرایی برای فعالیت‌های حوزه حجاب و عفاف در استان تدوین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: متاسفانه فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف به شدت پایین است و به جای تجلیل افراد در حوزه حجاب و عفاف باید به تحلیل این مقوله و چگونگی ترویج آن در جامعه بپردازیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: اگر به دنبال فرهنگسازی در زمینه حجاب و عفاف هستیم و از عدم رعایت درست آن در جامعه نگرانیم باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف دست پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: نمایندگان ادارات استان باید به حجاب و عفاف به عنوان یک ضرورت در جامعه نگاه کنند و نسبت به رسالت خود در این حوزه احساس مسئولیت داشته باشند تا شاهد حل مشکلات موجود در این حوزه باشیم.
وی با بیان اینکه حجاب همواره یک موضوع دینی و اجتماعی محسوب می‌شده است، عنوان کرد: در دوره رضاشاه این مقوله به عنوان یک موضوع سیاسی مطرح و همین امر باعث شد تا کشورهای غربی نگاه سیاسی به این موضوع را ادامه دهند.
وی اضافه کرد: باید پیامدهای حجاب و عفاف برای مردم تشریح و با ارائه کار فرهنگی یک الگوی مناسب و ارزان قیمت از نظر پوشش برای افراد معرفی شود.

captcha