فواید حجاب برای بدنه اجتماع تبدیل به باور شود
کد خبر: 3682019
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

فواید حجاب برای بدنه اجتماع تبدیل به باور شود

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: باید فواید حجاب برای بدنه اجتماع تبدیل به باور شود و ادارات نیز با تدوین برنامه‌هایی در راستای زیباشناختی ارزش‌های دینی و اسلامی به ویژه حجاب و عفاف باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جمال ارشدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امروز، 24 دی ماه در دومین کمیته تخصصی عفاف و حجاب که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز با مجموعه‌ای از نابهنجاری‌های اجتماعی مواجه هستیم، اظهار کرد: متأسفانه آنچه که در این راستا مطرح بوده بی‌توجهی به اعتقادات و کمرنگ شدن اعتقادات و باورها میان مردم است.
وی افزود: تبلیغات مذهبی در جامعه تنها به حوزه حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود و متأسفانه دین‌گریزی را میان نوجوانان و جوانان شاهد هستیم .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد: آنچه که مدنظر نظام اسلامی بوده ارزش‌های اسلامی است و در دین نیز روی این مهم تاکید شده است بنابراین باید در مراکز آموزشی به ویژه محافل دانشگاه‌ها روی این مبحث کار شود .
ارشدی ایجاد برنامه‌های نشاط‌آور و تقویت فاکتور حجاب و عفاف با استفاده از بیان دلایل مفید بودن این مهم از طریق زیباشناختی را امری ضروری خواند و بیان کرد: باید فواید حجاب برای بدنه اجتماع تبدیل به باور شود و ادارات نیز با تدوین برنامه‌هایی در راستای زیباشناختی ارزش‌های دینی و اسلامی به ویژه حجاب و عفاف باشند .
وی تقویت حس وفاداری و اعتماد میان جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تا زمانی که جوانان و نوجوانان به بزرگترها و اطرافیان خود اعتماد نکنند نمی‌توانند حرف‌های آنها را قبول داشته باشند بنابراین باید وفاداری و اعتماد در جامعه تقویت شود .
ارشدی احساس ناامیدی در جامعه را گناه بزرگی خواند و گفت: باید زمینه ایجاد امید در جامعه فراهم شود و این مهم نیز باید در فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در پایان خواستار تدوین برنامه‌های سال 97 توسط ادارات مختلف استان در حوزه حجاب و عفاف شد و گفت: ادارات باید تا ماه آینده برنامه‌های خود را به استانداری اعلام کنند .
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه سایر نمایندگان ادارات فرهنگی استان نیز نظرات و برنامه‌های خود را در حوزه حجاب و عفاف اعلام کردند.

captcha