شناسامه‌دار کردن تمامی محصولات صنایع دستی از اولویت های سازمان صنایع دستی است
کد خبر: 3682021
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

شناسامه‌دار کردن تمامی محصولات صنایع دستی از اولویت های سازمان صنایع دستی است

گروه فرهنگی: سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی میراث فرهنگی استان بحث شناسامه دار کردن تمامی محصولات صنایع دستی را یکی از برنامه‌های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در آینده محصولاتی که شناسه نداشته باشند از فروشگاه‌ها جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فرهاد حامدی، سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی میراث فرهنگی استان امروز، 24 دی ماه در پنجمین نشست کمپین بسته بندی معاونت صنایع دستی کشور ویژه صنعتگران، هنرمندان، طراحان و علاقه مندان به صنایع دستی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بحث بسته بندی یکی از مهمترین مباحث معاونت صنایع دستی کشور است که در این راستا با توجه به اهمیت این مسئله، کمپین صنایع دستی در کشور راه‌اندازی شده است.
وی به بیان کلیاتی در مورد بحث بسته بندی پرداخت و افزود: رویکرد جدید استفاده مجدد از پارچه برای بسته‌بندی است که مورد استفاده هم قرار می‌گیرد.
سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی استان عنوان کرد: هدف از بسته بندی هر کالا، آماده سازی، توزیع، انبار کردن، معرفی کالا، فروش و مصرف کالاست.
وی به کارکردهای بسته بندی هم اشاره و ادامه داد: حفاظت فیزیکی، دربرگیری یا انباشتگی، انتقال اطلاعات، کاهش سرقت، راحتی حمل و بازاریابی از جمله کارکردهای بسته بندی است.
حامدی، با اعلام اینکه برای تمامی محصولاتی که تولید می شود باید بسته بندی داشته باشیم که این مسئله بیشترین نفع را برای تولید کننده دارد. تاکید کرد: بخش صنایع دستی را یکی از مظلوم ترین بخش ها نام برد که متاسفانه توجه آنچنانی به آن نشده است.
وی در پایان بحث شناسامه دار کردن تمامی محصولات صنایع دستی را یکی از برنامه های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در آینده محصولاتی که شناسه نداشته باشند از فروشگاه ها جمع آوری خواهند شد.
یادآور می‌شود؛ در پایان دوره به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطا شد.

captcha