تقریبا ۷۰ درصد از صنایع دستی خریداری شده به قصد اهدای کادو بوده است
کد خبر: 3682027
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

تقریبا ۷۰ درصد از صنایع دستی خریداری شده به قصد اهدای کادو بوده است

گروه فرهنگی: کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: تقریبا ۷۰ درصد از صنایع دستی خریداری شده به قصد اهدای کادو بوده که در این راستابسته‌بندی صنایع دستی می‌تواند بسیار مفید باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، روح‌الله رحمانی، کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور شامگاه یک شنبه، 24 دی ماه در پنجمین نشست کمپین بسته بندی صنایع دستی معاونت صنایع دستی کشور که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار محصولات صنایع دستی، اظهار کرد: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.
وی به وجود ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور اشاره و عنوان کرد: دو نوع بسته‌بندی دست ساز و صنعتی داریم و خود محصولات هم به سه نوع محصولات آسیب‌پذیر درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می‌شوند.
کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: تقریبا ۷۰ درصد از صنایع دستی خریداری شده به قصد اهدای کادو بوده که در این راستابسته‌بندی صنایع دستی می‌تواند بسیار مفید باشد.
وی در ادامه به طرح‌های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش بسته‌بندی اشاره و اعلام کرد: ارتقای کیفیت، حفظ جایگاه، هویت‌سازی و شناسنامه‌دار کردن و جلوگیری از آسیب‌های وارده از جمله اهداف طرح گسترش بسته‌بندی است.
رحمانی به اقدامات حمایتی هم اشاره و بیان کرد: اعطای نمونه‌های رایگان، اعطای تسهیلات، سفارش گروهی، تشکیل بانک اطلاعاتی، فرهنگ سازی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات حمایتی است.
محسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان هم در این نشست طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: مرحله طراحی، تولید، بسته بندی و بازاریابی مراحل تولید یک محصول تا فروش است که بسیاری از افراد شاغل در حوزه صنایع دستی هم برای تامین معیشت خود وارد این عرصه شده اند.
وی از اعطای بودجه دولتی جهت حمایت از برخی محصولات صنایع دستی استان خبر داد و عنوان کرد: در این بخش محصولاتی همچون کلاش که یکی از صنایع دستی اصلی استان است در اولویت قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد: صنایع دستی استان بتواند به جایگاه خود در ایران دست پیدا کند.

captcha