اجرای برنامه‌های دهه فجر با محوریت مردم
کد خبر: 3682042
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
حجت‌الاسلام اشجری تاکید کرد:

اجرای برنامه‌های دهه فجر با محوریت مردم

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با دهه فاطمیه همخوانی داشته باشد، گفت: باید زمینه مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 24 دی در جلسه ستاد دهه فجر که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در دهه فجر مورد اهتمام ویژه است، شکل انجام برنامه‌هاست؛ در آستانه سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و در این راستا ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همه ساله تشکیل می‌شود و مسئولیت این ستاد با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: در دهه مبارک فجر آنچه که برای همه ما اهمیت دارد، برگزاری برنامه‌ها به صورت مردمی است، همه ما دست اندرکاران ستاد دهه فجر باید زمینه مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر را فراهم کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ستاد دهه فجر باید از مرکز استان به شهرها، بخش‌ها و روستاها کشیده شود، افزود: سال گذشته در بیش از 2 هزار و 300 روستای استان، ستاد دهه فجر روستایی به ریاست روحانیون طرح هجرت یا مسئولین پایگاه‌ها تشکیل شده است و بسیاری از روستاییان هم از برنامه‌های دهه فجر بهره‌مند شدند؛ امسال هم باید ستاد دهه فجر در بخش‌ها و روستاها شکل بگیرد و مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاری برنامه‌های دهه فجر کنند.

حجت‌الاسلام اشجری بیان کرد: در اولین جلسه‌ای که در استانداری با دکتر سالاری، استاندار محترم داشتیم مقرر شد که ان‌شاالله از فروردین سال آتی اولین جلسه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شکل بگیرد، با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتیم، از فروردین آتی برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شکل استوار پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: در 11 بهمن ماه امسال، روز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) را داریم که ابلاغیه‌ای هم در این راستا از سوی ستاد مرکزی به همه استان‌ها ارسال شده؛ بسیاری از شهرداران در خصوص چگونگی تبلیغات محیطی سوال دارند که در این ابلاغیه نکات مورد توجه آورده شده و شهرداران دقت کنند تا خدای ناکرده برنامه‌ها و فضاسازی‌ها باور و اعتقادات مردم را تحت الشعاع قرار ندهد.

وی اضافه کرد: مناسب سازی برنامه‌های دهه فجر از روزهای 12 لغایت 18بهمن با دهه فاطمیه اول انجام گیرد، یعنی تا شام 18 بهمن برنامه‌های دهه فجر بیشتر رنگ و بوی فاطمیه دارد و حتی در فضاسازی محیطی ترکیبی از پرچم سیاه و پرچم جمهوری اسلامی را داشته باشیم. شهرداران محترم می‌توانند از غروب 18 بهمن پرچم‌های سیاه را جمع کنند و صبغه شادی جشن انقلاب از 19 بهمن در معابر و خیابان‌ها مشهود و هویدا باشد. چراغ‌ها در سطح شهر روشن شود و رنگ‌های الوان هم مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اشجری افزود: همگام سازی مسیرهای منتهی به راهپیمایی یوم الله 12 بهمن متناسب با شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر موارد مورد توجه است که با نصب پلاکارد و دست‌نوشته ‌های «یا فاطمه الزهرا(س)» و «السلام علیک یا بنت رسول الله» انجام می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با دهه فاطمیه همخوانی داشته باشد، افزود: مدیران و اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی توجه داشته باشند که مبادا برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر، سبب تحریک احساسات افراد متدین و مذهبی شود لذا باید تدابیری اتخاذ گردد تا برنامه‌های دهه فجر علاوه بر همخوانی با دهه فاطمیه، زمینه‌ همراهی حداکثری کانون‌های مذهبی به ویژه جامعه وعاظ و مداحان را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت وعاظ و مداحان، اضافه کرد: ما ظرفیت خیلی خوبی در مساجد داریم که سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه خیلی می‌توانند کمک کنند تا از ظرفیت آنان در روز‌های آغازین دهه فجر بهره مند شویم و بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در طی این 39 سال برای مردم و نسل جوان بیان کنیم.

حجت‌الاسلام اشجری خاطرنشان کرد: مستحضرید که اکنون هجمه وسیعی در شبکه‌های مجازی ایجاد شده و به گونه‌ای القا می‌کنند که انقلاب نتوانسته به شعارهایی که داده، دست یابد. بله قطعا قصورهایی رخ داده اما بی انصافی است که بگوییم پس از انقلاب اسلامی هیچ اتفاقی نیافتاده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: همه ما باید دست در دست هم دهیم تا این روحیه امید را در مردم زنده نگه داریم، بارها و بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شنویم که به گونه‌ای با مردم صحبت شود تا روحیه امید در مردم زنده شود؛ هر دولتی در طول خدمت خود علاوه بر خدماتی که ارائه کرده صدماتی هم داشته، آنچه که در دهه فجر مهم است باید بتوانیم دستاوردهای انقلاب را هنرمندانه به جوانان انتقال دهیم و در این زمان باید با جوان امروز با زبان به روز صحبت کرد.

وی بیان کرد: امروز اگر می‌خواهیم با جوانان و نوجوانان مان ارتباط برقرار کنیم باید رموز رفتاری با آنان را بدانیم، اگر رموز رفتاری آنان را تشخیص دادیم می‌توانیم با آنان ارتباط برقرار کنیم و در دل آنها جا بیابیم؛ بنابراین باید تلاش شود در طول دهه مبارک فجر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم گفتگو شود، بویژه صدا و سیما که نقش بسیار بااهمیتی دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در دهه فجر ارتباط خود را با صدا و سیما بیشتر کنند و دستاوردهای مجموعه خودشان را به مردم گزارش دهند.

حجت‌الاسلام اشجری تصریح کرد: اگر تاکید می‌کنیم که برنامه‌های دهه فجر مردمی برگزار شود، به این معنی نیست که مدیران دستگاه‌های اجرایی شانه خالی کنند و خود را کنار بکشند بلکه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند و دست در دست هم دهند تا برنامه‌هایی که به شکل مردمی برگزار می‌شود را حمایت کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بین مردم در مساجد، روستاها، کانون‌ها حضور بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ارتباط صمیمی مدیران با مسئولین گاهی خیلی از مشکلات را حل می‌کند، برخی از دستگاه‌ها می‌توانند خدمات ویژه یا رایگان ارائه دهند.

captcha