بیش از 40 درصد بیکاران دارای مدرک دانشگاهی هستند
کد خبر: 3682052
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
کامیاب‌مقدس:

بیش از 40 درصد بیکاران دارای مدرک دانشگاهی هستند

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: بیش از 40 درصد بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، رضا کامیاب‌مقدس، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان دیروز یکشنبه، 24 دی در دیدار رزم‌حسینی استاندار کرمان با رؤسای دانشگاه‌های استان کرمان گفت: رشد بی‌ضابطه کمی در آموزش عالی را شاهد هستیم.
وی افزود: سطح دارندگان مدارک تحصیلی در بین بیکاران جامعه افزایش یافته است به طوری که بیش از 40 درصد بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان بیان کرد: دانشگاه نمی‌تواند نسبت به آنچه در پیرامونش اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت باشد و این یک رسالت مهم است و اگر تالاب جازموریان خشک می‌شود و یا مسائل اجتماعی وجود دارد، دانشگاه نمی‌تواند در برابر این مسائل سکوت کند.
کامیاب‌مقدس تصریح کرد: شهر کرمان در اسناد بالادستی به عنوان محور و مرکز توسعه جنوب شرق مطرح است و سیما و توسعه‌یافتگی شهر کرمان در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری حایز اهمیت است.
وی تأکید کرد: اقدامات خوبی در پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاد دانشگاهی استان کرمان با توجه به زلزله‌های اخیر انجام شده و سازه‌های خوبی طراحی شده است که امکان این را دارد در بحران عملکرد خوبی داشته باشد و تقاضا داریم این سازه‌ها در ساخت و سازهای مناطق زلزله‌زده سهمی را به خودش اختصاص دهد.

captcha