تبدیل فرهنگ قرآنی به گفتمان عمومی، سلامت اجتماعی را تضمین می‌کند
کد خبر: 3682057
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

تبدیل فرهنگ قرآنی به گفتمان عمومی، سلامت اجتماعی را تضمین می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: موثرترین راه برای ایمن سازی اجتماع و سلامت روحی و روانی اقشار جامعه تمسک به آموزه‌های آیات الهی است و اگر جامعه‌ای بتواند فرهنگ قرآنی را به گفتمانی عمومی تبدیل کند سلامت اجتماعی را تضمین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در اولین نشست شورای توسعه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی استان با بیان اینکه انس با قرآن و تلاوت قرآن در استان رشد بسیار خوبی کرده است، گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب و داشتن جامعه‌ای قرآنی ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی، باید فعالیت‌های این حوزه در نهادهای مختلف انسجام داده شود.

وی، افزود: تقویت نظام سیاستگذاری، هماهنگی، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآن، گفتمان این فرهنگ را در سطح جامعه بیش از گذشته رونق خواهد داد.

وی با انتقاد از اینکه فعالیت‌های قرآنی به دلیل مدیریت از جانب چند نهاد، انسجام لازم را ندارد، تصریح کرد: موثرترین راه برای ایمن سازی اجتماع و سلامت روحی و روانی اقشار جامعه تمسک به آموزه‌های آیات الهی است و اگر جامعه‌ای بتواند فرهنگ قرآنی را به گفتمانی عمومی تبدیل کند سلامت اجتماعی را تضمین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر وحدت و همدلی بین دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی گفت: برای مصون نگه داشتن نسل جوان از آسیب های اجتماعی و رستگاری جامعه اسلامی توجه به فرهنگ قرآن امری اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با داشتن قرآن و تعلیمات اسلامی، می‌توان با منطق و استدلال مشکلات را برطرف و جامعه را به طرف تقوا هدایت کرد.

captcha