مشارکت 86 کشور در همایش «یاری قدس»
کد خبر: 3682075
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

مشارکت 86 کشور در همایش «یاری قدس»

گروه بین‌الملل: محمد محرصاوی، عضو کمیته عالی برگزارکننده همایش بین‌المللی «یاری قدس» در قاهره از مشارکت نمایندگان 86 کشور مختلف جهان در این همایش دو روزه خبر داد.

حضور 86 کشور در همایش جهانی «یاری قدس» قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا؛ محمد محرصاوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه الازهر و بنابر دستور احمد طیب، شیخ الازهر در راستای بررسی ابعاد مختلف مسئله فلسطین و حمایت از ساکنان قدس برای مقابله با توطئه‌های یهودی‌سازی و کوچ اجباری ساکنان این شهر، همایش بین‌المللی دو روزه «یاری قدس» را برگزار می‌کند.

وی افزود: همایش جهانی «یاری قدس» با نظارت و حمایت عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در قاهره و با هدف دفاع از مسائل محوری امت اسلام برگزار خواهد شد.

گفتنی است، محورهای این همایش در ابعاد مختلف مربوط به قدس، جایگاه، هویت و تاریخ آن و وضعیت قانونی و سیاسی آن خواهد بود.

همچنین در این همایش بر ضرورت آگاهی‌بخشی نسبت به ریشه‌های درگیری در قدس و رد ادعاهای دروغین صهیونیست‌ها درباره هویت این شهر  تاکید خواهد شد.

قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه افتتاحیه این همایش حضور داشته باشد.

این همایش، چهارشنبه و پنجشنبه (27 و 28 دی‌ماه) با همکاری شورای حکمای مسلمان و در راستای اقدامات الازهر برای پاسخ به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می‌شود/.

 

مطالب مرتبط
captcha