جهاد دانشگاهی به لحاظ علمی و پژوهشی دارای ظرفیتی مهم در حوزه درمان است
کد خبر: 3682098
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

جهاد دانشگاهی به لحاظ علمی و پژوهشی دارای ظرفیتی مهم در حوزه درمان است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: جهاددانشگاهی به لحاظ علمی و پژوهشی دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه درمان است و می‌توان طبق چارچوب‌های علمی و فناوری از آن بهره مند شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در دیدار رئیس جهاددانشگاهی قم به همراه جمعی از مدیران و معاونین این واحد با وی عنوان کرد: این نهاد انقلابی با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد در تعامل با علوم پزشکی می‌تواند برنامه‌ها و طرح‌های زیادی را عملیاتی سازد.
وی خاطرنشان کرد: تعامل جهاددانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی در تحقق اهداف در حوزه درمان اثرات مثبتی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تخصص و توانمندی‌های جهاددانشگاهی قم یادآور شد: گسترش تعاملات می‌تواند ره آورد پیشرفت‌های خوبی در ارائه خدمت به مردم در زمینه سلامت و درمان باشد.
ایرانی خواه تصریح کرد: در مسیر تحقق اهداف باید از موازی کاری‌ها اجتناب کرد چرا که منابع و سرمایه‌ها را از بین می‌برد و مانع از توسعه می‌شود.
وی یکی از نیازهای مهم در استان را خدمات آزمایشگاهی برای تولیدات کارخانجات و همچنین در حوزه غذا و دارو برشمرد و خاطرنشان کرد: مراکز آزمایشگاهی گسترده ای در قم در زمینه غذا و دارو وجود دارد که امکانات مجهزی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حتی در پارک و علم فناوری آزمایشگاهی مجهز وجود دارد که در حوزه غذا و دارو به تهران خدمات می‌دهد در حالی که در قم آزمایشات کارخانجات قم در غذا و دارو به تهران ارجاع داده می‌شود در این راستا می‌توان با برنامه‌ریزی‌های جامع از این امکانات به خوبی استفاده کرد.
وی افزود: بی شک درخواست ما نسبت به ارتباط با دانشگاه به معنای تزاحم نیست بلکه به معنای همگرایی و ارزیابی فعالیت‌ها در چارچوب علمی است؛ در بررسی‌های انجام شده وضعیت خوبی را در فعالیت‌ها داریم البته این تعاملات در مراکز و ایجاد بسترهای خدماتی نیاز به ارتقاء دارد.
ایرانی خواه یادآور شد: ما باید با مقالات پر بار و پژوهش‌های علمی با ضریب علمی بالا در جهان خود را انطباق دهیم تا بتوانیم به تعالی برسیم.
وی در مورد مجوز دانشکده توسط جهاددانشگاهی بیان کرد: گرفتن مجوز دانشکده پروسه خاصی را دارد البته بسترهای لازم نیز وجود دارد و اگر جهاددانشگاهی می‌خواهد دانشگاه بگیرد روی بنیان این طرح می‌توان سرمایه گذاری کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: جهاددانشگاهی و علوم پزشکی با توجه به اشتراکاتی که دارند می‌توانند تعاملات گسترده ای داشته باشند و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های جامع از این امکانات به خوبی استفاده کرد.
در مسیر تحقق اهداف باید از موازی کاری‌ اجتناب کرد 
وی بیان کرد: از بسیاری از کشورهای اسلامی برای دریافت خدمات به قم می‌آیند که خود یک ظرفیت مهم است در این خصوص می‌توان خدمات را توسعه داد، به زودی بیمارستان هزار تختخوابه راه اندازی می‌شود و می‌توان به ظرفیت‌های خوبی دست یافت.
ایرانی خواه تاکید کرد: همچنین افزایش همکاری‌های مشترک سطح کیفی ارائه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان قمی را افزایش می‌دهد در این ارتباط دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد در امور پزشکی و درمانی با جهاددانشگاهی قم همکاری نماید.
وی یادآور شد: برگزاری جلسات در حوزه‌های تخصصی و آموزشی، پژوهش و فرهنگی به دستاوردهای مهمی منتهی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: جهاددانشگاهی دارای جایگاه مهمی در چشم انداز بلند کشور و مرجعیت جهانی در علوم مختلف است در واقع این نهاد دارای قداست در تحقق اهداف متعالی می‌باشد.
وی گفت: در بیان ایده‌ها موانعی وجود ندارد تنها باید بروکراسی‌ها مدیریت شود و نواقص را ببینیم اگر مشکلات اعتباری حل شود و امور ساماندهی گردد به اهداف مهمی در حوزه سلامت دست می‌یابیم.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت بسیاری از دستگاه‌ها همانند جهاددانشگاهی به طور مستقیم دخیل هستند که می‌توانیم با همیاری بسیاری از مشکلات و کمبوهای اقتصادی را هم حل کنیم.
وی تاکید کرد: دستگاه‌ها نباید موازی کاری کنند چرا که فعالیت‌ها را خنثی می‌نمایند هر چند متاسفانه در دستگاه‌ها با تنگناهایی مواجه هستیم، گاهی دستورالعمل وجود دارد و اگر ایده ای بدهیم با تنگناهای دستورالعمل نمی‌توان ایده را پیش برد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه درمان نازایی موفق بوده است البته برخی دیگر از دستگاه‌ها که ارتباطی با حوزه درمان ندارند نباید به طبابت بپردازند.

captcha