طلاق عاطفی، جنگ سردی که کودکان را قربانی می‌کند
کد خبر: 3682100
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

طلاق عاطفی، جنگ سردی که کودکان را قربانی می‌کند

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و فعال اجتماعی شهرستان سراوان گفت: پدیده‌ای که امروز بسیار با آن مواجه هستیم، طلاق عاطفی است، زن و مردی که در کنار هم زندگی می‌کنند، اما یکدیگر را نمی‌بینند، حرفی جز طعنه برای گفتن ندارند و بزرگترین قربانی این جنگ سرد نیز کودکان هستند.

خدیجه دهواری، مدرس حوزه و فعال اجتماعی شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: طلاق در برخی ادیان کاملاً ممنوع است، اما اسلام در عین حال که آن را ممنوع ندانسته، اما به عنوان منفورترین حلال اعلام کرده است، بطوری که رسول خدا(ص) می‌فرمایند « ازدواج کنید ولی طلاق ندهید، زیرا عرش الهی از طلاق می‌لرزد».
وی ادامه داد: گاهی شرایط زندگی و رفتار زوجین به گونه‌ای پیش می‌رود که دو طرف هیچ راهی جز طلاق نمی‌بینند، اما باید توجه داشت که طلاق آخرین راه است، در حالی که امروزه به دلایلی طلاق رو به افزایش است و به عنوان نخستین راه به ذهن زوجین خطور می‌کند.
این فعال اجتماعی در حوزه بانوان بیان کرد: ازدواج بدون شناخت کافی، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، عدم باروری زوجین، مشکلات فرهنگی، چشم و هم چشمی، تنوع طلبی‌ها و در حال حاضر فضای مجازی و ماهواره از دلایل اصلی جدایی زن و مرد است.
وی افزود: گاهی ازدواج‌ها از روی علاقه نیست و بنا به مصلحتی صورت می‌گیرد؛ در موارد بسیاری هم یک علاقه سطحی و هیجان زودگذر موجب تشکیل خانواده می‌شود که بعد از مدتی طلاق را به دنبال خواهد داشت.
مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: پدیده‌ای که امروز بسیار با آن مواجه هستیم، طلاق عاطفی است، زن و مردی که در کنار هم زندگی می‌کنند، اما یکدیگر را نمی‌بینند، حرفی جز طعنه برای گفتن ندارند و بزرگترین قربانی این جنگ سرد نیز کودکان هستند.
وی ادامه داد: در چنین خانه‌ای، احساس گرمی و صمیمیت وجود ندارد، چون علاقه‌ای میان زن و مرد نیست و در نتیجه کودکان نیز تحت الشعاع روابط سرد میان والدین قرار می‌گیرند و به حالاتی مانند گوشه‌گیری، پرخاشگری، بدخوابی و بی اشتهایی دچار می‌شوند.
دهواری عنوان کرد: برای جلوگیری از طلاق عاطفی باید ابتدا سعی داشت تا بنای خانواده را بر شناخت درست گذاشت، نباید به هیجان‌های زودگذر اعتماد کرد. وقتی دو طرف از یکدیگر شناخت داشته باشند، از طرفی علاقه نیز وجود داشته باشد، هر دو برای پایداری زندگی خود تلاش می‌کنند و نخواهند گذاشت عواملی این زندگی را از هم بپاشد.
این فعال اجتماعی در حوزه بانوان افزود: همسران باید برای یکدیگر وقت بگذارند، زیرا از مهمترین عوامل کاهش وابستگی و به مرور طلاق عاطفی، پرداختن به شبکه‌های اجتماعی، اینترنت، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون به جای صرف وقت برای یکدیگر است.

captcha