کاهش ۱۰ درصدی جرائم نیروهای مسلح طی 5 سال گذشته
کد خبر: 3682125
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح:

کاهش ۱۰ درصدی جرائم نیروهای مسلح طی 5 سال گذشته

گروه اجتماعی: مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان نظامی قضایی نیروهای مسلح کشور با ابراز خرسندی از فعال شدن و اثرگذاری گفتمان پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، گفت: در پنج سال اخیر از کل جرائم نیروهای مسلح 10 درصد کاهش جرم داریم البته درصد جرایم نیروهای مسلح نسبت به سایر اقشار بسیار کمتر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی امروز 25 دی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، گفت: اداره کل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور دارای دو بخش اصلی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و امور عفو است.

وی افزود: عفوهای موردی و مناسبتی که در طول سال می شود مقدمات آن در این اداره کل و ادارات مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

صالحی با بیان اینکه واژه پیشگیری از وقوع جرم در ایران نیز عمری ۵۰ ساله دارد، افزود: در اصل ۱۴۶ قانون اساسی یکی از وظایف رئیس قویه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان معرفی کرده اند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: براساس قانون نهاد متولی از پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است اما این موضوع تاکنون به صورت منسجم و منظم در کشور ما به شایستگی رهبری نشده است و قانون پیشگیری از وقوع جرم طی دو سال اخیر تصویب شده است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه نهادها برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش‌هایی را انجام دادند، افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از نهادهای پیشکسوت در این امر است که در سال 1364 تشکیل و به قوه قضاییه ملحق شده است.

صالحی بیان کرد: از سال 1377 برنامه‌های پنج ساله منظم در سازمان قضایی نیروهای مسلح به تصویب رسیده و تاکنون چهار برنامه پنج ساله به مدت 20 سال در نیروهای مسلح به انجام رسیده و هدف آن فعال شدن فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در زمینه پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

وی با ابراز خرسندی از فعال شدن و اثرگذاری گفتمان پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، گفت: در پنج سال اخیر از کل جرائم نیروهای مسلح 10 درصد کاهش جرم داریم البته درصد جرایم نیروهای مسلح نسبت به سایر اقشار بسیار کمتر است.

صالحی با اشاره به برگزاری شوراهای استانی پیشگیری از وقوع جرم، گفت: شوراها به صورت فصلی هر سه ماه یک بار تشکیل می شود و موضوعات آن کنترل و مقابله با جرم‌های بومی است.

captcha