البرزی‌ها ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3682165
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

البرزی‌ها ۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: خیران، کشاورزان و دامداران البرزی 6 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اینکه زکات به عنوان قانون مترقی اسلامی منبع مناسبی برای رفع محرومیت در جوامع مسلمان است، گفت: ۹۴ درصد وجوهات پرداختی زکات توسط خیران به رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و ۶ درصد نیز به امور عمرانی روستاها اختصاص‌یافته است.
وی، رشد زکات در ۹ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ را حدود ۲۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: خیران، کشاورزان و دامداران البرزی رقمی معادل شش میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.
محمدی‌فرد، بابیان اینکه زکات مردم البرز در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود یادآور شد: با توجه به تمرکز صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی متعدد در استان البرز عمده فعالیت ستاد زکات کمیته امداد البرز مربوط به زکات مستحبی است.
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد زکات استان البرز به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جهت ترویج فرهنگ زکات در بین آحاد مردم به ویژه دامداران و کشاورزان گفت: تقویت باورهای دینی و قرآنی زکات توسط روحانیون مبلغ زکات استان البرز و دستگاه‌های عضو ستاد زکات، تولید و پخش برنامه‌های گفت‌وگو محور با تبیین اثرات پرداخت زکات برای مردم توسط صداوسیما از جمله اقداماتی است که با هدف جذب منابع زکات برای رفع فقر در جامعه انجام می‌شود.
این مسئول ابرازکرد: جمع‌آوری میوه از خیران حجره دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

captcha