‌ اجرای نیات 1071 موقوفه سلامت برای کمک به بیماران نیازمند
کد خبر: 3682194
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
عادلی خبر داد:

‌ اجرای نیات 1071 موقوفه سلامت برای کمک به بیماران نیازمند

گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف از اجرای طرح ملی مهر تندرستی از سوم بهمن‌ماه سال جاری، خبر داد و گفت: در مجموع یک هزار و 71 موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که با اجرای این طرح عواید آن صرف دارو و درمان نیازمندان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی سازمان اوقاف برای اجرای متمرکز و یکپارچه نیات موقوفات کشور طرح مهر تندرستی به منظور کمک به بیماران نیازمند از سوم بهمن‌ماه، آغاز می‌شود، گفت‌: طرح مهر تندرستی به منظور اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش برای پنجمین سال پیاپی از سوم بهمن‌ماه سال جاری، به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش موقوفاتی را با نیت تأمین هزینه‌های دارو و درمان، پیشگیری از بیماری نیازمندان، خرید تجهیزات پزشکی و موضوعات مرتبط وقف کرده‌اند، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب این طرح حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی را برای تأمین بخشی از هزینه‌هایی که برای تأمین دارو، درمان و بستری جامعه هدف از قبیل ایتام و بی‌سرپرستان بیمار ونیازمندان مستمند احتیاج است، پرداخت می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه جشن ملی مهر تندرستی به‌ صورت نمادین طی سوم بهمن‌ماه سال جاری، در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود‌، گفت: در این روز ایستگاه‌های سلامت در بقاع متبرکه شاخص کشور و ایستگاه‌های مشاوره وقف جدید برپا می‌شود.

عادلی افزود: از جمله دریافت کنندگان خدمات در این طرح با عنایت به وقف‌نامه و نیت واقف و پس از آن به ترتیب اولویت بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، دانش‌آموزان بی بضاعت، مددجویان اجتماعی، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل سازمان بهزیسیتی، کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.

وی در پایان یادآور شد: در مجموع یک هزار و 71 موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که ۶/. درصد موقوفات کشور را شامل می‌شود.

captcha