یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ بازداشت 17 فلسطینی
کد خبر: 3682198
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
صبح امروز صورت گرفت؛

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ بازداشت 17 فلسطینی

گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (25 دی‌ماه) با یورش گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، 17 شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختریبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری عربی21؛ منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که تمرکز نظامیان اشغالگر قدس در یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، شامل شهرهای «رام‌الله»، «جنین» و «قلقیلیه» بوده‌ و 17 شهروند فلسطینی به بهانه این که تحت تعقیب هستند، بازداشت شند.

این یورش صهیونیست‌ها منجر به درگیری‌های شدید میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی شد که ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور، دچار خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست در این یورش همچنین به اماکن تجاری حمله‌ور شده و دوربین‌های نظارتی را مصادره کردند.

همچنین در رام‌الله نیز درگیری‌های گسترده‌ای در منطقه «بیت ریما» در شمال غرب این شهر به وقوع پیوست و نظامیان اشغالگر به یکی از خانه‌های این منطقه یورش بردند.

یادآور می‌شود که شهرها و روستاهای کرانه باختری و مناطق مرزی در غزه،  پس از به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس‌جمهور آمریکا شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها است که با سرکوب و یورش‌ روزانه صهیونیست‌ها مواجه می‌شود.

این یورش گسترده نظامیان صهیونیست در شرایطی انجام شد که بیست و هشتمین اجلاس شورای مرکزی فلسطین با عنوان «قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین» از شامگاه یکشنبه در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله آغاز به کار کرد که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و جبهه خلق ـ  فرماندهی کل آن را تحریم کرده‌اند، اما در مقابل سرکنسول آمریکا در قدس در آن حضور دارد/.

captcha