نماز باران در زابل اقامه شد
کد خبر: 3682200
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

نماز باران در زابل اقامه شد

گروه اجتماعی: صبح امروز، 25 دی‌ماه نیز نماز باران به امامت حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، در محل عیدگاه امام رضا(ع) واقع در خیابان امام خمینی شمالی این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، خشکسالی 19 ساله در منطقه سیستان باعث شده تا هر سال مردم این شهرستان دست نیاز به سوی معبود خود دراز کرده و از خدای خود طلب نزول رحمت را کنند.
صبح امروز، 25 دی‌ماه نیز نماز باران به امامت حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، در محل عیدگاه امام رضا(ع) واقع در خیابان امام خمینی شمالی این شهر اقامه شد.
نماز باران که در فقه اسلامی به آن نماز استسقاء گفته می‌شود، دو رکعت است که در هر ركعت یک حمد و یک سوره توحید قرائت می‌شود. همچنین ركعت اول، پنج تكبیر دارد و در ركعت دوم چهار تكبیر؛ پس از هر تكبیر، یک قنوت دارد که بهتر است در آن دعایی خوانده شود كه طلب باران باشد.
با توجه به این که شغل بیشتر مردم منطقه به آب و بارندگی وابسته است، کمبود ذخایر آب، خشکسالی و نبود بارندگی مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد می‌کند که بیکاری و مهاجرت به سایر مناطق را نیز به‌دنبال دارد.

نماز باران در زابل اقامه شد

نماز باران در زابل اقامه شد

نماز باران در زابل اقامه شد

captcha