ترویج فرهنگ وقف، فقر و نداری را در جامعه از بین می برد
کد خبر: 3682206
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

ترویج فرهنگ وقف، فقر و نداری را در جامعه از بین می برد

گروه اجتماعی: کارشناس دینی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اگر فرهنگ وقف تبلیغ و ترویج شود و مردم به این فرهنگ عمل نمایند، فقر و نداری از چهره جامعه زدودنی است.

حجت الاسلام بهنام لطفی، کارشناس دینی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در رابطه با تأثیر وقف در برطرف نمودن نیازهای جامعه تصریح کرد: وقف یکی از سنت های دینی و آموزه های قرآن است به طوری که در سوره آل عمران پروردگار متعال می فرماید: «لن تنالوا البر حتي تنفقوا مما تحبون و ما تنفقوا من شي ء فان الله به عليم». (سوره آل عمران آیه 92). «هرگز به نيکوکاري يا مقام عالي نخواهيد رسيد، مگر آن که قسمتي از آن چه را دوست مي داريد انفاق کنيد و هر آنچه ببخشيد، خداوند از آن آگاه است.»
وی ادامه داد: بعد از اینکه انسان از دنیا می رود سه عمل از او باقی مانده و ثواب آن می رسد که یکی آثار فاخر علمی و دومی صدقه جاریه است که این صدقه همان وقفی است که امروز در جامعه راهگشای بسیاری از مشکلات است.
لطفی بیان کرد: در دنیای امروزه تمامی حکومت ها توانایی رفع فقر از مردم خود را ندارند لذا مردم هرجامعه ای به تناسب فرهنگ و مذهب و دین خود باید موسسات خیریه دایر نموده و در این راه به فرهنگ وقف کمک نمایند.
وی در پایان افزود: اگر فرهنگ وقف تبلیغ و ترویج شود و مردم به این فرهنگ عمل نمایند فقر و نداری از چهره جامعه زدودنی است.

captcha