اختصاص 23 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزايي براي مددجویان بهزیستی همدان
کد خبر: 3682209
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

اختصاص 23 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزايي براي مددجویان بهزیستی همدان

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی استان همدان از اختصاص اعتبار 23 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی، حمیدالله فارسی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی استان همدان از اختصاص اعتبار 23 میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد.
فارسی با بیان اینکه امسال اعتبار حوزه مشارکت‌های مردمی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی 23 میلیارد تومان از تبصره 16 بند «د» است، اظهار کرد: در سال جاری 15 بانک عامل شامل بانک ملی، ملت، توسعه تعاون، صادرات، انصار و... طرف قرارداد با بهزیستی هستند و این پول در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون از مجموع 23 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده 17 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و 9 میلیارد و 100 میلیون تومان از این اعتبار جذب شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در قبال 23 میلیارد تومان اعتبار اشتغال باید برای یک‌هزار و 222 نفر از مددجویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، معلولین و در حوزه پیشگیری از اعتیاد افرادی که دوران ترک را در کمپ‌ها گذرانده‌اند اشتغال ایجاد شود، گفت تاکنون برای 620 نفر از ابتدای امسال یعنی برای 50 درصد از افراد، اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال دو نوع اشتغال کارفرمایی و خویش‌فرمایی برای مددجویان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اشتغال خویش‌فرمایی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای برای اطمینان از مهارت الزامی است و سپس در کارگروه اشتغال هر شهرستان نیز کارشناسان با تشکیل جلسه نسبت به ارائه وام از صفر تا 20 میلیون تومان به این افراد تصمیم‌گیری می‌کنند.
فارسی با بیان اینکه هدف از ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی ایجاد توانمندسازی است، عنوان کرد: پس از ایجاد شغل برای هر مددجو راستی آزمایی و حمایت توسط بهزیستی انجام می‌شود و علاوه بر این با ثبت‌نام در دو سامانه رصد و سامانه پرتال بهزیستی مددجو مورد رصد قرار می‌گیرد.
وی در خصوص اشتغال مددجویان از طریق کارفرما نیز یادآور شد: تاکنون هفت کارفرما در دو رشته خیاطی و چرم‌بافی توانسته‌اند 10 نفر از مددجویان را مشغول کار کنند و سیاست بهزیستی در این راستاست که اگر کارفرمایی 5 نیروی بهزیستی را به کار بگیرد به ازای هر نفر 20 میلیون تومان یعنی 100 میلیون وام با کارمزد چهار درصد دریافت می‌کند.

captcha